Wie heeft er het laatste woord?

Vitesse 22 5

Assist: Tom Jacob
Tom Jacob (schot)
Assist: Sjors Pelser
Randy Wolfsen (afstandschot)

Groep 1 24

1 september 2019 12:00

Vandaag stond de eerste beker(oefen-)wedstrijd op het programma. Vorig jaar bleek Schoten 3 alles behalve een cupfighter te zijn, met 3 gespeeld 0 punten. Zou het dit jaar anders worden?

De wedstrijd begon gelijk opgaand met in het eerste kwartier niet al te veel kansen voor beide doelen. Na dit eerste kwartier is het eerst Tom die met een schot de keeper van Vitesse’22 aan het werk zet en vervolgens is het Quincy die de keeper test, helaas blijkt de keeper beide keren op de juiste plek te staan.

Aan de andere kant duikt Vitesse’22 ook zo nu en dan gevaarlijk op voor Bart, maar blijkt hij ook telkens op de goede plek te staan. Tot ongeveer de 30e minuut. Jordy wilt de bal met z’n linkerbeen over een speler van Vitesse’22 spelen, echter belandt deze bal recht in zijn voeten, deze speelt de bal direct door naar de spits, deze geeft Daniel een panna en gaat vervolgens alleen op Bart af, koelbloedig schiet hij de bal rustig in de hoek, 0-1!

Gelukkig is het niet veel later alweer 1-1. Tom draait zijn directe tegenstander even dol aan de linkerkant en geeft de bal hard en laag voor. Quincy duikt uit de rug van zijn tegenstander ineens voor de verdediger op en tikt de bal langs de keeper!

Vitesse’22 lijkt hiervan even van slag en niet veel later is het Sjors die met een steekbal Tom de diepte instuurt. Wonderbaarlijk maar waar is Tom eerder bij de bal dan de uitgekomen keeper en schiet hij de bal rustig langs hem heen, 2-1!

Met deze score werd de rust behaald en konden Daniel en Tom even rustig nog 15 minuten doorpraten of de voorhoede nou moest terug omschakelen of dat de verdediging nou meer moest aansluiten. Gelukkig riep scheidsrechter Pelser ons na 15 minuten weer het veld op en kon deze discussie worden beëindigd.

Schoten begon de 2e helft met 6 wissels en in plaats van dat dit bij Schoten zorgde voor frisse nieuwe energie was het vooral Vitesse’22 dat regelmatig opdook voor Bart. De 2-2 hing in de lucht en deze viel uit een scherp genomen corner, waarbij de aanvaller vogelvrij mocht inkoppen.

Schoten was na deze gelijkmaker nog niet bij de les en niet lang hierna lag de bal alweer in het net. Branco werd aan de linkerkant voorbij gespeeld en trok aan de noodrem binnen het zestienmetergebied, strafschop! Bart koos de verkeerde hoek en zo werd het 2-3!

Dat het ook nog is niet 2-4 werd was te danken aan Jordy, die tot tweemaal toe een bal van de lijn haalt en Schoten zo in de wedstrijd houdt. Echter lijkt de wedstrijd alsnog gespeeld als Ishan niet veel later van het veld wordt gestuurd na een tackle van achteren.

Vitesse’22 denkt echter dat de buit nu Schoten met 10 man is komen te staan al binnen is en doen het wat rustiger aan. Dit komt hen echter duur te staan als Randy op zo’n 22meter van het doel een afgeslagen bal voor zijn voeten krijgt, hij haalt uit en onderkant lat vliegt de bal onhoudbaar in het doel, 3-3!

Echter is het dezelfde Randy die even later balverlies op eigen helft lijdt, Vitesse’22 komt met een overtal aan spelers richting de goal van Bart en spelen dit goed uit, 3-4!

Deze tegenslag komt Schoten niet meer te boven, zeker niet nadat Nigel dé kans op de 4-4, na een steekbal van Donny, laat liggen. In plaats van dat het gelijk wordt ligt de bal even later wederom aan de andere kant in het net, een misverstand in de verdediging zorgt ervoor dat de aanvaller van Vitesse’22 vrij kan uithalen en ondanks dat hij de bal totaal verkeerd raakt, vliegt deze toch nog in het net, 3-5!

Lag deze nederlaag nou aan de aansluiting van achteruit of de omschakeling voorin? Tom en Daniel zijn er nog niet uit, in ieder geval is het Schoten 3 weer niet gelukt om de negatieve bekerreeks te doorbreken.