Voor alles is er een eerste keer

Alkmaarsche Boys 2 (zon)

Groep 1 24

8 september 2019 11:30

Vandaag stond de ‘verre’ uitwedstrijd op het programma naar Alkmaarsche Boys. Waar er vorige week nog 17 man beschikbaar waren, waren het er dit keer 14 die omstreeks 10.30u op het complex van Alkmaarsche Boys verschenen. Daan Pelser was nog geblesseerd, Ishan moest werken, Samil was nog aan het bijkomen van z’n vakantie, Donny z’n knieën laten het voetballen helaas niet meer toe en Bas was nog druk met de voorbereidingen voor de bbq van Meerlive.

Door het ontbreken van voornamelijk voorhoede spelers, werd de tactiek iets aangepast. Compact spelen en van daaruit Tom en Randy zoeken. Twee spelers die de bal het liefst in de voeten hebben. Toch is het niet een bal in de voeten van Tom, maar op z’n hoofd dat na ongeveer 25 minuten voor het eerste gevaar van de wedstrijd zorgt. Een voorzet van Nick belandt op het hoofd van Tom, die de bal klaarlegt voor Sjors, zijn snoeiharde uithaal gaat echter net over.

Alkmaarsche Boys beschikt over een aantal zeer technisch vaardige spelers, die graag een tegenstander uitkappen, vervolgens nog een speler willen uitkappen en ga zo maar door. De eerste helft heeft Bart het dan ook relatief rustig en komen ze niet verder dan wat afstandsschoten, die een gemakkelijke prooi zijn voor Bart.

Ook het aantal kansen van Schoten blijft de eerste helft zeer beperkt en het zal de twee trouwe supporters van Schoten 3 dan ook niet verbazen dat de ruststand wordt opgezocht met 0-0.

De tweede helft lijkt een stuk aantrekkelijker te worden als Bart direct na rust met een lange bal Tom alleen voor de keeper zet. Helaas is zijn lob net te laag en kan de keeper redding brengen.

Niet veel later is de volgende kans weer voor Schoten, een afgeslagen bal op het middenveld wordt opgevangen door Nick die Tom aanspeelt aan de rechterkant, deze passeert zijn directe tegenstander, snijdt naar binnen en laat in de korte hoek de keeper kansloos, 0-1!

Omdat Bart deze wedstrijd nog niet al te veel te doen had gehad, dacht Daniel laat ik Bart is even aan het werk zetten. Een afstandsschot van een speler van Alkmaarsche Boys komt ongelukkig tegen zijn hand, strafschop! Voor de tweede week op rij krijgt Schoten een strafschop tegen, vorige week leverde het een tegendoelpunt op, vandaag niet! Bart kiest de goede hoek en houdt Schoten op voorsprong!

Niet veel later is het aan de andere kant wel weer raak. Daniel werkt de bal van achteruit weg, hij zelf ziet het uiteraard als een bewuste pass, en zet opeens hiermee Tom alleen voor de keeper, waar zijn lob eerst nog te laag was, is hij deze keer wel hoog genoeg, 0-2!

Na de 0-2 lijkt de wedstrijd gespeeld, zei het niet dat Schoten Alkmaarsche Boys een handje helpt. Een verkeerde aanname van Arslan zet de aanvaller van Alkmaarsche Boys ineens vrij voor Bart, in eerste instantie redt hij nog, maar helaas in de rebound is het alsnog raak, 1-2!

Met nog zo’n vijf minuten op de klok nu is het zaak voor Schoten om nog even de concentratie te bewaren. Randy z’n enkels zijn op en hij laat zich vervangen door Quincy, die eigenlijk niet kon meespelen, maar de laatste 5 minuten toch mee kan doen gelukkig. Zo’n verse kracht aan het einde van de wedstrijd is voor een tegenstander nooit fijn en het is een aanval over de rechterzijde van Schoten die via Tom loopt, hij legt de bal af op de meegekomen Raymond, die op z’n beurt de bal direct doorspeelt naar Sjors. Hij kijkt even waar de keeper staat en besluit dan de bal af te leggen op Quincy, net in het veld puntert hij de bal richting de goal, 1-3!

En zo geschiedde dat Schoten 3 voor het eerst sinds dit team bij elkaar is een bekerwedstrijd weet te winnen!