Schoten 1 (zon) - Alliance 22 1 (zon)

Alliance 22 1 (zon)

Assist: Rick Prins

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

30 oktober 2011 14:00

Bakker, N.Th.

Na de mooie zaterdag werd het weer er niet beter op en traden beide ploegen aan op een vochtige kunstgrasmat. Onze trainer had genoeg problemen om een knap elftal op te stellen, want er waren wat pijntjes en twee schorsingen. Alliance was op volle oorlogssterkte gekomen en wilde ons wel voetballes geven. Dat onze oude aanvoerder Patrick Meijers bij Alliance voetbalt was vooral leuk. Deze aardige persoon kan maar geen afscheid nemen van het voetbal en dat doet me deugd.

Alliance is na een zwakke competitiestart beter gaan draaien en wilde die lijn doortrekken tegen ons.

Hun trainer had bij ons stage gelopen voor zijn trainersdiploma en dacht dat hij wist wat waar te halen was. Dat onze trainer daar een passend antwoord op had kwamen wij al snel achter. De eerste tien minuten gebeurde er niet veel bijzonders en dan ineens uit het niets was daar weer zo'n flitsende aanval via Randy naar Rick die Wesley de kans gaf om te schieten maar de bal ging in het zijnet. Na 25 minuten een vrije trap voor Alliance, Danny liep goed uit om het schot te blokken waarna er een misverstand ertoe leidde dat Sjors bijna zijn tweede eigen goal maakte in een week. Vlak daarna scoorde Alliance alsnog, er werd even niet opgelet en de corner die goed geplaatst werd kon worden ingekopt bij de eerste paal. Het zag er van onze kant niet goed uit, er werd slecht gedekt en de man bij de eerste paal had ook nog in kunnen grijpen.

Schoten was totaal niet van slag en wilde snel de gelijkmaker scoren. We kregen een vrije trap die werd afgeslagen en bij Wesley voor zijn voeten kwam die snoeihard uithaalde voor de 1-1.

Zo gingen we meteen rusten en hoorden we al in de kantine dat onze concurrent voor de eerste periode achterstond. Wij kozen ervoor om niets tegen de jongens te zeggen en ze gewoon hun wedstrijd te laten spelen. Meteen na de rust was het bijna raak, Rick ging alleen op de keeper af en probeerde hem met een lobje te verschalken, maar helaas de keeper was slimmer dit keer. De goed leidende scheidsrechter kwam met een rare beslissing; hij floot, maar niemand wist waarvoor en gaf toen maar een stuiterbal aan Bart.

Bart bracht de bal terug in het spel en die kwam bij Rick terecht die niet voor eigen succes ging, maar de bal prima voorgaf op Wesley die zijn tweede van de middag maakte(en niet Randy zoals de krant schreef). Een kwartier voor tijd kreeg Danny nog een dotje, maar gaf voor waar hij beter voor eigen succes kon gaan.

Alliance begon de lange bal te hanteren en met een vrij grote spits brengt dat altijd gevaar met zich mee. Onze verdediging bezweek niet al was er een keer een balletje door het midden waarbij ons de schrik om het hart sloeg. Na 93 minuten voetbal floot de man in het rood af en was het wachten op de andere uitslagen. De verrassing kwam uit Vijfhuizen waar Spaarnwoude met 6-0 verloren had.

Dit betekent dat de uitwedstrijd tegen SVIJ winnend moet worden afgesloten om de eerste periode te pakken. Een mooi klusje voor een lekker toetje en wie weet promoveren we twee keer achter elkaar.

Na zo'n wedstrijd zoek ik altijd een man of the match. Dat was moeilijk, omdat het een teamprestatie was die ons de overwinning bracht.

Ik wil alleen twee mensen eruit pikken; Daniel Schulte coachte zijn team op een positieve manier naar voren en ging zelf voorop in de strijd. Ik denk dat ik hem weinig wedstrijden beter heb zien spelen als deze. De tweede is Wesley Lamars. Dat komt niet door zijn beide doelpunten, maar meer vanwege het feit dat hij knalhard heeft gewerkt en er was voor het team toen ze hem het hardst nodig hadden.

Dat was de afgelopen weken even minder bij Wesley, maar na een goed gesprek heeft hij de draad goed opgepakt en het resultaat was er.

Nu de eerste periode bijna is afgelopen bij ons moeten we deze lijn wel doortrekken, want het is een lange competitie.

Volgende week DSK uit en dan moeten we weer voor de punten gaan.

Milko Pieters