11 spelers én Samil

Assist: Tom Jacob
Assist: Samil Gungor

15 september 2019 12:00

Vandaag staat de laatste bekerwedstrijd op het programma, thuis tegen Koedijk 2. Bij winst met drie goals verschil is de kans groot dat Schoten als poulewinnaar zal eindigen. Door het afzeggen op zondagochtend van Arslan, Ishan en Randy, waren er niet 14 man én Samil aanwezig, maar slechts 11 man én Samil. Gelukkig was Branco wel aanwezig om de vlag in de hand te nemen.

Schoten begon de wedstrijd te afwachtend en het meeste balbezit was voor Koedijk in het eerste kwartier, zonder dat zij echt gevaarlijk werden uit dit balbezit kwamen ze toch op 0-1. Bij een corner wordt er vooral verdedigend gelet op de enorme luchtmacht waarover Koedijk beschikt, echter wordt de kleinste man over het hoofd gezien, die vogelvrij op de rand van de zestien staan. Hij ontvangt dan ook de bal en schiet hem onderkant lat achter Bart.

Dit tegendoelpunt zorgt ervoor dat Schoten meer voorwaartse druk gaat geven en hier blijkt Koedijk zeer veel moeite mee te hebben. Eerst is het nog Sjors die met een diepgaande loopactie de bal ontvangt en buitenkant paal schiet. De volgende kans is wel raak, uit een corner van Quincy staat Tom helemaal vrij, hij volleert de bal direct uit de lucht onhoudbaar langs de keeper, 1-1!

Nog geen minuut later is het alweer raak. Wederom door de voorwaartse druk is het deze keer de keeper van Koedijk die verkeerd uitschiet. De bal belandt op zo’n 30meter van de goal bij Sjors, die uithaalt en de bal richting het lege doel schiet, met een uiterste poging probeert de keeper zijn fout nog te herstellen, maar helaas voor hem, 2-1!

Voor het volgende veelbesproken moment is het altijd handig om de regels te kennen: Als de scheidsrechter een vrije trap geeft, dan mag het team voor wie bal is, de vrije trap snel nemen. Ook wanneer voor de overtreding een gele- of rode kaart gegeven moet worden. De scheidsrechter mag deze kaart dan alsnog geven wanneer het spel weer stilligt. Met deze regel in het achterhoofd, is de 3-1 een volledige terecht goedgekeurde goal. Tom legt de bal op zo’n 20 meter van de goal neer voor een vrije trap, de keeper van Koedijk gaat bij de paal staan om een muur neer te zetten, op dat moment besluit Tom de vrije trap te nemen en staat de keeper nog bij de paal, resultaat: doelpunt en een boos Koedijk.

De boosheid van Koedijk zetten zij echter om in meer strijdlust en zo komen zij nog voor de rust op gelijke hoogte. Eerst is het een steekbal door het centrum van Schoten, waardoor de buitenspeler van Koedijk ineens vrij voor Bart staat en rustig een hoek kiest, 2-3!

De gelijkmaker vlak voor rust komt uit een aanval van Schoten, wederom door druk zetten krijgt Tom een vrije schietkans maar stuit op de vuisten van de keeper. Direct in de tegenaanval is het wel raak, de aanvaller van Koedijk ontvangt de bal op zo’n 30 meter van het doel en waagt een poging door de bal over Bart heen te schieten, helaas voor Schoten lukt hem dit ook nog en gaan we rusten met 3-3!

De rust is amper voorbij of de doelpuntenregen gaat gewoon weer verder. Tom ontvangt de bal in het zestienmetergebied, kapt zijn tegenstander uit en besluit deze keer niet zelf te schieten, maar de bal op de vrijstaande Daniel af te leggen, vanaf zo’n 16 meter schiet hij de bal binnenkant voet langs de keeper, 4-3!

Niet veel later volgt bijna een kopie van deze goal. Uit een inworp van Bakker belandt de bal via Nick bij Quincy, die geeft voor op Tom, aanname op de borst, afleggen op Nick, binnenkant voet langs de keeper, 5-3!

Aangezien Schoten elke wedstrijd tot nu toe een strafschop tegen had gehad, vond Daniel het wel weer tijd worden om dit keer niet zijn handen maar een arm te gebruiken om een bal tegen te houden. Vorige week redde Bart Daniel nog met de veroorzaakte penalty, vandaag lukte dat helaas niet, 5-4!

Koedijk gelooft er weer in en probeert meer aanvallende druk te zetten. Voor Schoten ontstaat er op deze wijze meer ruimte en hier wordt optimaal dan ook optimaal van geprofiteerd. Een counter over meerdere schijven belandt bij Samil die de bal breed legt op Kenneth, met een lage schuiver laat hij de keeper voor de zesde maal deze middag kansloos, 6-4!

Helaas bleek achteraf dat we 1 goal/strafschop te veel hebben tegen gekregen of zoals sommige zeggen, er is 1 goal te weinig gemaakt. In ieder geval zit het bekeravontuur er voor Schoten 3 erop en zijn we hopelijk volgende week met meer spelers én Samil.