Shoarma doet wonderen

Assist: Ihsan Yazar
Assist: Sjors Pelser

24 november 2019 12:00

Afgelopen vrijdagavond had Samil na de training voor iedereen broodjes shoarma geregeld, het saamhorigheidsgevoel wordt door dit soort kleine dingetjes altijd maar weer onderstreept. De kans is groot dat hij aanstaande vrijdag naar zijn favoriete club Vitesse zal gaan, om ook daar, na vier nederlagen op rij, iets aan het saamhorigheidsgevoel te gaan doen.

Er waren voldoende (fitte) spelers deze zondag aanwezig, tevens was ook scheidsrechter Pelser weer fit genoeg om te fluiten en stond niets Schoten 3 meer in de weg om er een mooie zondag van te maken.

In de eerste 10 minuten is meteen duidelijk hoe deze wedstrijd zal verlopen, Schoten zal de bal hebben en DIOS trekt zich met 11 spelers terug op eigen helft. De bal gaat bij Schoten echter de eerste 10 minuten snel rond van voet naar voet en dat levert Quincy tweemaal een schietkans op. Beide keren levert dit echter geen goal op. De derde keer is het wel raak als een achterbal van Bart via de verdediging en het middenveld uiteindelijk bij Ishan terecht komt, hij legt de bal breed richting Quincy die de bal eenmaal mee naar binnen meeneemt en in de korte hoek raak schiet, 1-0!

Na deze goal verandert helaas het spel van Schoten en gaat de bal niet meer snel genoeg van voet naar voet, maar worden er meer individuele acties gemaakt. Het resultaat zijn minder kansen en wordt het spel voorspelbaarder.

Gelukkig is er zo nu en dan nog wel een onvoorspelbare actie als Sjors met een steekbal Quincy wegstuurt, die randje buitenspel vertrekt, maar door mag gaan van scheidsrechter Pelser en tegendraads de bal inschiet, 2-0!

Na deze goal volgt de eerste kans van de wedstrijd voor Nigel nog als hij een voorzet van Tom met zijn linkerbeen net naast schiet.

In de rust wordt er toch maar op gehamerd dat het spel van de eerste 10 minuten in de 2e helft moet terugkeren, om zodoende het scoreverloop te laten oplopen. Wie niet terugkeert in de 2e helft is Sjors, na een meningsverschil besluit hij vast op de fiets naar huis te stappen. Wellicht gaat hij vrijdag met Samil wel mee naar Arnhem om het saamhorigheidsgevoel weer te krijgen.

De 2e helft wordt gelukkig een helft waarin de bal weer snel van voet naar voet gaat en levert diverse mooie aanvallen op. De mooiste aanval van de wedstrijd levert helaas geen doelpunt op, maar is er wel een uit het boekje. Kenneth speelt vanaf de linkerkant Quincy in, die echter een overstapje maakt en zodoende komt de bal bij Tom terecht, die legt de bal in 1x breed op Quincy die nu vrij kan uithalen, maar zijn schot ziet belanden op de bovenbenen van een DIOS verdediger.

De volgende aanval verloopt via de rechterkant van het veld als Nigel zijn tweede kans van de wedstrijd krijgt. Een bal vanaf het middenveld van Randy wordt door Nigel goed meegenomen het zestienmetergebied, zijn uithaal is deze keer met rechts, maar zijn resultaat is hetzelfde, net naast.

De volgende kans voor Schoten is wel raak. Nick onderschept de bal op het middenveld en speelt Kenneth in die rond het zestienmetergebied staat. Kenneth kaatst de bal terug op Nick die een verdediger van DIOS voorbij gaat en de bal langs de keeper schuift, 3-0!

De volgende kans is weer voor Nick als een corner van Kenneth op z’n hoofd belandt, maar zijn kopbal net over gaat. Niet veel later ontstaat een soortgelijke situatie met een corner van de andere kant. Deze keer is het Quincy die de corner trapt, wederom is het Nick die de bal kopt, echter wordt deze tegengehouden door een verdediger van DIOS met zijn arm, strafschop!

Jordy, die nu in bijna anderhalf jaar Schoten 3, nog niet heeft gescoord, raapt de bal op om deze te gaan nemen. Langs de kant houdt iedereen zijn adem in als hij de bal precies op de stip neerlegt, zijn aanloop is bescheiden, hij blijft lang kijken naar de keeper en dan gebeurt het, JORDY VAN DER MEIJ HEEFT GESCOORD, 4-0!

Wat Jordy wel lukt, lukt Nigel maar niet. Wederom ontvangt hij de bal aan de rechterzijde en neemt hij deze mee het zestienmetergebied in, zijn uithaal wordt deze keer gekraakt door een verdediger, maar dit levert hem opnieuw een kans op. De keeper was bij zijn eerste uithaal al naar de hoek gedoken, de verdediger die Nigel zijn derde kans van de wedstrijd heeft tegengehouden ligt ook op de grond, deze vierde kans lijkt dan eindelijk een doelpunt te gaan opleveren, maar helaas. Nigel ziet zijn schot over het doel verdwijnen en mag van trainer Ket direct gaan douchen.

De rest van het team mag niet veel later ook gaan douchen en genieten van een welverdiend biertje als scheidsrechter Pelser voor de laatste maal heeft gefloten. Volgende week is Schoten 3 vrij, waarna over twee weken de derby tegen OG 3 op het programma staat, tot dan!