Een “crazy” wedstrijd

Hillegom sv 6 (zon)

3 november 2019 11:30

Schoten de gezelligste club van Haarlem, dat is duidelijk op de website te vinden als je naar www.vvschoten.nl gaat. Sommige mensen binnen de club zorgen ervoor dat Schoten inderdaad de gezelligste club van Haarlem is, zo is er door een klein groepje afgelopen vrijdag het Oktoberfest georganiseerd. Om de gezelligste club van Haarlem ook te blijven, zou het toch mooi zijn als meer Schoten leden zich op dit soort feesten laten zien. Of je nou traint op woensdag, donderdag, vrijdag of helemaal niet, kom gezellig langs, samen ben je de club!

Over naar de wedstrijd van vandaag. Het verzamelen om 10.30u bleek voor Quincy en Tom helaas te vroeg. Gezien het beperkte aantal spelers vandaag, moest een van de twee toch starten.

Toen 22 spelers klaar stonden om te beginnen aan de wedstrijd, moest er helaas nog een scheidsrechter worden gevonden. Na een kleine zoektocht werd er iemand gevonden, maar die moest eerst nog even de hond naar huis brengen, had die maar geweten dat Raymond wissel stond, dan had die hond vast wel daar even kunnen blijven liggen. We beginnen toch maar vast aan de wedstrijd en een van de wisselspelers van Hillegom pakt de fluit maar in de hand de eerste 18 minuten.

Het begin van de wedstrijd is overduidelijk voor Schoten. Eerst is het Nick die met een afstandsschot de onderkant van de lat raakt en de bal aan de verkeerde kant van de lijn weer terug het veld in ziet stuiteren. Niet veel later is het Sjors die na afleggen van Randy zijn schot net naast ziet gaan. Driemaal is in dit geval geen scheepsrecht als ook Randy een kans krijgt, maar zijn lob over de keeper heen is niet hoog genoeg, waardoor deze makkelijk redding kan brengen.

Uit het niets komt Hillegom ineens tegen de verhouding in op 1-0, als Daniel het middenveld probeert in te spelen, echter wordt zijn pass onderschept en staat de spits vogelvrij voor Bart en faalt hij niet.

Na deze goal is Schoten het overwicht kwijt en komt Hillegom beter in de wedstrijd. Een lange bal van achteruit van Hillegom gaat richting hun rechterflank, de buitenspeler geeft de bal voor en bij de tweede paal kan de andere buitenspeler vogelvrij de bal intikken, 2-0!

In de rust wordt er maar is goed naar elkaar gekeken, hoe dit toch in godsnaam kan en dat er de 2e helft nog genoeg tijd is om het een en ander recht te zetten.

Wat je dan niet meteen na rust wilt is een tegengoal, en dat gebeurt wel. De rechtsbuiten van Hillegom is sneller als de verdediging van Schoten en snijdt de 16 binnen, alleen voor Bart faalt ook hij niet, 3-0!

De bekende koppies gaan hangen, strijden voor elkaar zit er niet meer in en het is aan Bart te danken dat Hillegom niet heel snel verder uit loopt. Dat gebeurt even later wel, als de spits van Hillegom door het centrum een een-tweetje aangaat en ook weer vrij voor Bart eindigt en wederom niet faalt, 4-0!

Bij een van de spaarzame aanvallen van Schoten is het vervolgens de scheidsrechter, die even goed was als het merendeel van Schoten vandaag, affluit om een reden die ze alleen bij Hillegom zullen begrijpen. De bal wordt terug gespeeld van een Hillegom speler richting Kenneth, die in de 16 staat en de bal vrij kan voorgeven, echter wordt hij terug gefloten voor buitenspel?

Sportieve revanche neemt Kenneth niet veel later als hij buiten de 16 maar is uithaalt en de bal via een Hillegom verdediger in het doel belandt, 4-1!

Het slotakkoord is echter toch voor Hillegom, dit keer is het de linksbuiten van Hillegom die de Schoten defensie te snel af is en Bart in de verre hoek passeert, 5-1!

Dat het niet 6-1 (of meer) is geworden is wederom te danken aan Bart. De spits van Hillegom verliest een duel van Raymond en valt hierbij, de scheidsrechter van dienst, die ondertussen Sjors met rood van het veld had gestuurd, omdat hij “Paardenlul” zei tegen zijn tegenstander, vond blijkbaar dat Raymond dat duel met de spits niet had mogen aangaan en fluit voor een strafschop. Soms is er in het voetbal toch gerechtigheid, als deze strafschop door Bart wordt gestopt.

Volgende week uit tegen Velsen, gelukkig is dit dichtbij voor Quincy en Tom, en is het tijd om wat recht te zetten!