De kop is eraf

Assist: Ihsan Yazar
Tom Jacob (penalty)

29 september 2019 13:30

Doordat RCH 2 vorige week geen team op de been kon brengen, mocht Schoten een weekje later aan de competitie beginnen. De eerste wedstrijd van het seizoen werd zo een uitwedstrijd bij DSS.

Schoten begon duidelijk als beste aan deze wedstrijd. De eerste kans ontstond voor Nick toen uit een vrije trap van Tom de bal ineens voor zijn voeten belandde, zijn schot ging echter net naast.

De volgende aanval was daarentegen wel raak. Quincy zet druk op de verdediging van DSS en verovert zo de bal. Hij speelt direct Sjors in, die een een-twee aangaat met Ishan en zo ineens vogelvrij voor de keeper komt, met een lage schuiver laat hij deze kansloos, 0-1!

Niet veel later is het echter alweer gelijk. Daniel kapt een tegenstander uit aan de zijlijn, de volgende tegenstander probeert hij te poorten, dit gaat echter mis. DSS verplaatst de bal direct naar de andere kant van het veld, een voorzet volgt, waarbij Bart nog wel een hand achter de inzet van de aanvaller krijgt, maar de bal toch in het net belandt, 1-1!

Deze gelijkmaker zorgt ervoor dat Schoten wederom voorwaartse druk zet en wederom levert dit een kans op. Dit keer is het Tom die Sjors met een dieptebal de zestien instuurt, Sjors kapt de bal terug, maakt vervolgens een schijnbeweging, wil uithalen, maar wordt neergelegd, strafschop!
Tom heeft bij Schoten 3 nog nooit een penalty gemist en gaat achter de bal staan, echter schiet hij deze keer de bal recht door het midden en is de bal een makkelijke prooi voor de keeper. Iedereen wilt weer omschakelen, maar er volgt een fluitsignaal van de scheidsrechter. We weten niet wat Tom deze man heeft beloofd, maar hij mag de penalty opnieuw nemen, want de keeper was te vroeg van zijn lijn? Deze keer kiest Tom wel een hoek en schiet hij de bal onberispelijk binnen, 1-2!

DSS kruipt nu ook wat meer uit hun schulp en zet de verdedigers van Schoten wat meer aan het werk. Echter is het een doodspelmoment wat ervoor zorgt dat DSS op gelijke hoogte komt. Uit een corner wordt de kopbal van de aanvaller van DSS in eerste instantie nog gestopt door Bart, ook in tweede instantie redt Bart, echter is de derde inzet ook Bart te machtig en staat het wederom gelijk, 2-2!

Toch is het Schoten dat uiteindelijk met een voorsprong gaat rusten. Uit een inworp van Bakker wordt de bal weggekopt door de verdediging van DSS, de afvallende bal valt voor de voeten van Nick, die Quincy de diepte instuurt. Uit een schier onmogelijke hoek schiet Quincy de bal snoeihard richting de goal en zorgt hij ervoor dat de keeper de bal alleen maar heeft gehoord en niet eens heeft gezien, 2-3!

Na de rust is het spelbeeld een stuk anders. DSS probeert wel aan te vallen, maar wordt eigenlijk sporadisch gevaarlijk. Bij Schoten lijkt het erop dat de meesten hun kracht hebben verspeeld in de 1e helft.

Toch zijn er nog wel enkele kleine kansjes, zo is Randy dichtbij de 2-4 met een afstandsschot, echter belandt deze net naast. Verder is er nog een afstandsschot van Tom welke ternauwernood door de keeper met zijn voeten wordt gered.

DSS kwam de 2e helft nog eenmaal dichtbij de gelijkmaker toen uit een indraaiende vrije trap bij de tweede paal een aanvaller vrij kon inschieten, echter was Bart op tijd zijn doel uit om redding te brengen.

Zo bleven de doelpunten de 2e helft uit en zijn de eerste drie punten voor Schoten binnen!