Herpakt

Velsen Rkvv 5

10 november 2019 11:00

Na twee nederlagen op rij was het vandaag tijd voor Schoten 3 om zich te herpakken bij en tegen Velsen. Van de 15 spelers op de lijst, waren er uiteindelijk 13 bij Velsen om 10:00u, Randy en Tom hadden zich ziek afgemeld.

In het begin van de wedstrijd laten beide ploegen hun aanvallende intenties meteen zien. Eerst is het Velsen dat de lat raakt als de rechtsbuiten van Velsen een kopduel wint van Branco en de bal over Bart heen kopt, gelukkig brengt de lat redding, ook de rebound is voor Velsen, maar deze kans wordt hoog over geschoten.

Niet veel later is het Quincy die de eerste grote kans voor Schoten krijgt als hij vanaf de rechterkant het zestienmetergebied binnen snijdt en hard en laag uithaalt, echter vindt hij de keeper van Velsen op z’n weg.

De volgende kans is voor Kenneth als hij vanaf de linkerkant naar binnen komt en met zijn rechterbeen uithaalt, zijn uithaal vliegt echter net over de kruising.

Nu Quincy en Kenneth allebei zelf een kans hebben gemist besluiten ze het de volgende aanval maar samen te doen. Quincy passeert met een aantal mooie passeerbewegingen zijn directe tegenstander aan de rechterkant en geeft de bal hard en laag voor richting Kenneth, die de bal makkelijk in het lege doel kan tikken, 0-1!

Nu blijkt dat ze samen wel door die verdediging van Velsen heen komen besluiten ze het de volgende aanval maar weer samen te proberen. Dit keer is het een lange bal van Bart die over Samil en zijn tegenstander heengaat en zo in de voeten van Quincy belandt. Samen met Kenneth gaat hij nu, met nog 1 tegenstander voor zich, richting de goal. Quincy legt de bal op tijd breed richting Kenneth die nu alleen op de keeper afgaat, zijn stift/schot of hoe je het ook wil noemen, belandt simpel in de handen van de keeper en zodoende gaan we rusten met 0-1.

27-10-2019, 12:59u, Jordy van der Meij: “Wij starten altijd slecht aan de 2e helft.”

Soms is dat inderdaad zo, echter vandaag alles behalve dat! De vers ingevallen Nigel verovert 1 minuut na rust de bal op de helft van Velsen en geeft een steekbal richting Quincy, die veel sneller is als zijn tegenstander en zodoende ook eerder bij de bal is, met een lage schuiver schiet hij de bal diagonaal langs de keeper, 0-2!

Na deze goal mag Quincy gaan douchen van de scheidsrechter. Na een buitensporige tackle van de aanvoerder van Velsen, geeft Quincy als reactie een duw richting hem. De overige 20 spelers kijken met verbazing naar deze situatie, aangezien het een uiterst sportieve wedstrijd is, met nog meer verbazing wordt gekeken naar de actie van de scheidsrechter als hij besluit de aanvoerder van Velsen geel te geven en Quincy rood. Uiteindelijk ziet zowel Velsen als de scheidsrechter in, dat ze beiden dezelfde straf verdienen, allebei geel.

Na deze actie is het Velsen dat de beste kansen krijgt. Eerst is het Branco die een bal van de lijn kopt, als een Velsen aanvaller uit een corner de bal diagonaal richting de 1e paal kopt. Niet veel later is het Daniel die Bart te hulp schiet door een bal van de lijn te halen.

Na het missen van deze kansen is het geloof bij Velsen weg en krijgt Schoten nog enkele kleine kansen, waarbij de grootste kans voor Bakker is als hij binnen de 16 met links uithaalt, waar afleggen op Sjors wellicht een betere keuze was geweest.

Schoten 3 heeft zich na twee nederlagen weer herpakt. Volgende week wacht Vitesse’22, hopelijk traint VVH 2 speler Jorrell vrijdag weer mee, zodat hij de laatste ins-en-outs van dit elftal aan ons kan doorgeven.