Twaalf spelers en drie punten

VVH/Velserbroek 2 (zon)

Tom Jacob (schot)
Assist: Sjors Pelser
Assist: Ihsan Yazar

13 oktober 2019 11:30

Vandaag stond de uitwedstrijd bij VVH 2 op het programma. Als je dan de app opent van Voetbal.nl en je kijkt bij VVH 2 wie daar in het team zitten, dan valt 1 naam direct op: Jorrell de Boo. Die overschrijving moeten we maar zien als een vergissing, helemaal als je bedenkt dat hij afgelopen vrijdag op het trainingsveld stond bij Schoten 3…

Van de overige 12 spelers die op de training aanwezig waren, bleken Quincy, Ket en Branco niet fit genoeg om mee te doen tegen VVH. Samil kon ook niet meedoen in verband met werk. Bas die was er zowel vrijdag als zondag niet in verband met een kickbokswedstrijd in Milaan. En dan was er nog Nigel, die had zich afgemeld om de verjaardagslingers van zijn nichtje op te gaan hangen.

Zo stonden er op zondagochtend 10:30u precies 11 fitte spelers op het VVH complex. Gelukkig voor Schoten 3 kwam Ishan nog snel uit zijn nachtdienst en was er gelukkig nog wel 1 fitte wissel.

Beide ploegen kwamen wat moeizaam op stoom deze wedstrijd en het waren voornamelijk de overtredingen die opvielen. Eerst was het de laatste man van VVH die veels te laat was en Sjors onderuit haalde, hij kwam nog met een waarschuwing weg. De spits van VVH mocht wel even 10 minuten op de bank gaan zitten na een elleboogstoot op het hoofd van Jordy.

Tot echte uitgespeelde kansen leidde de overtal situatie niet direct. Wel kreeg Daan een opgelegde kans toen de keeper van VVH verkeerd uitwierp en de bal zo in Daan zijn voeten gooide. Zijn streep van een meter of 20 belandde tot opluchting van de keeper net over.

Toen beide ploegen weer met 11 man stonden kwam wel de eerste echte uitgespeelde kans. Bakker pikt op het middenveld een afgeslagen bal op en speelt de bal richting Tom. Deze passeert zijn tegenstander aan de linkerkant en legt de bal terug op Sjors. Sjors die speelt de bal op zijn beurt weer richting zijn broer Daan. Die probeert tot een schot te komen maar krijgt hier geen ruimte voor en geeft de bal weer terug aan Sjors, die gaat zijn tegenstander voorbij en besluit de bal richting de tweede paal voor te geven. Hier staat Tom vogelvrij en die besluit maar is uit te halen, net voor of net achter de lijn, geeft een VVH verdediger de bal het laatste zetje en vliegt de bal in het net, 0-1!

Na de rust verandert er weinig en is het spel van beide kanten zeer onrustig, waardoor de grote kansen uitblijven.

Tot ongeveer de 65e minuut als Ishan aan de rechterkant de diepte in wordt gestuurd. Iedereen verwacht een voorzet, maar in plaats daarvan besluit Ishan uit te halen en met een uiterste inspanning krijgt de keeper nog net zijn vingertoppen tegen de bal en tikt hem over.

Niet veel later ontstaat aan de andere kant een soortgelijke situatie als in de 1e helft. Deze keer is het Bart, die tot dan toe niks te doen had gehad, die de bal wil uitwerpen maar deze zo in de voeten van een VVH aanvaller gooit. Vanaf een meter of 7 kan deze vrij inschieten, maar is Bart er weer razendsnel bij om zijn fout te herstellen en redt hij zijn inzet knap.

Het volgende moment is het wel raak. Kenneth is mee opgekomen aan de linkerkant en geeft de bal voor. In eerste instantie lijkt de bal aan iedereen voorbij te gaan, maar Ishan houdt de bal nog net in. Kijkt even om zich heen en ziet Randy helemaal vrij staan in het zestienmetergebied, zijn voorzet is op maat en Randy schiet de bal diagonaal in, 0-2!

Dé kans op de 0-3 komt niet veel later als Tom met een steekbal Sjors alleen voor de keeper zet, zijn stift is echter deze keer te laag en kan de keeper makkelijk redden.

De eerste keer de 0 is een feit dit jaar en gezien het verdedigende werk van Arslan, Jordy, Daniel en Kenneth, zal dit zeker niet de laatste keer zijn.