Schoten 3 - Vitesse'22 5

Sjors Pelser (schot)
... (e.d.)

17 november 2019 12:00

Het is zondagochtend 10:00u als er ergens in Velserbroek ineens iemand driemaal achter elkaar hard moet niezen. Het blijkt Jeroen Pelser te zijn, die niet weet wat hem overkomt en maar snel weer zijn bed induikt. Last minute moest er dus worden gezocht naar een vervangende scheidsrechter. Meerdere opties werden er geprobeerd, maar helaas. Gelukkig kwam Tom een kwartier te laat en had hij nog wat goed te maken van Hillegom uit, dus besloot hij deze wedstrijd niet mee te spelen, maar te gaan fluiten.

Zodoende bleven er nog 12 fitte spelers over om revanche te nemen voor de bekernederlaag tegen Vitesse’22. Vitesse’22 verscheen zelf met 13 fitte spelers op het Schoten complex en hadden er na 15 minuten spelen nog precies 11 over, toen er al twee spelers geblesseerd naar de kant waren gegaan.

In de tussentijd hadden zij wel de eerste grote kans van de wedstrijd gehad. Een te korte terugspeelbal van Kenneth zorgt ervoor dat de spits vogelvrij kan doorlopen naar Bart, deze omspeelt Bart ook en schiet de bal richting de goal, echter is Daniel net op tijd terug om met een sliding te voorkomen dat Schoten ineens 0-1 achter staat.

Aan de andere kant is het niet veel wel raak. Nick zoekt met een lange bal Samil, die de bal met z’n kruin verlengd richting Quincy die ineens achter de verdediging van Vitesse’22 opduikt en de bal onder de uitgekomen keeper doorschuift, 1-0!

Na deze voorsprong ontstaat er weer een hachelijk moment voor de goal van Bart als een bal door de verdediging niet goed wordt weggewerkt en de aanvoerder van Vitesse’22 de bal van zo’n 7meter over Bart probeert heen te lobben, gelukkig voor Schoten brengt de lat redding.

Aan de andere kant is het Ishan die druk zet op de verdediging van Vitesse’22 en de bal van de verdediger afsnoept. Met een listig stiftje probeert hij de keeper te verschalken, maar ziet zijn inzet net naast de verkeerde kant van de paal gaan.

Niet veel later is het wel weer raak als een aanval over meerdere schijven uiteindelijk via Quincy bij Ishan belandt. Randje 16 besluit hij niet zelf te schieten, maar de bal af te leggen op Daniel die er nog beter voor staat en deze kans niet onbenut laat, met een harde uithaal laat hij de keeper totaal kansloos, 2-0!

De kansen voor Schoten blijven komen na dit doelpunt en onder andere Quincy heeft pech met zijn afronding. Echter blijft het ook achterin oppassen voor de snelle Vitesse’22 aanvallers. Bij een van de uitbraken verovert Sjors de bal en komt deze via zijn voet in de handen van Bart terecht, scheidsrechter Tom ziet hierin een terugspeelbal en besluit tot het geven van een indirecte vrije trap op zo’n 5 meter van de goal. Eerst is het de muur van Schoten die redding brengt en in de rebound is het Bart die met een geweldige redding ervoor zorgt dat de ruststand wordt bereikt met 2-0.

Na de rust is het spelbeeld hetzelfde als in de 1e helft. Schoten valt aan en Vitesse’22 gokt op de counter met hun snelle voorwaartsen. Uit het niets wordt echter een van deze counters gepromoveerd tot doelpunt als Vitesse’22 met een overtal situatie op de verdediging van Schoten afkomt en dit goed uitspeelt, 2-1!

Na deze goal is de rust bij Schoten even verdwenen en er valt dan ook een opluchting over het team als de 3-1 door Sjors wordt gemaakt. Een schot van Randy wordt gekraakt door de verdediging van Vitesse’22, de rebound valt echter precies goed voor de voeten van Sjors, die de bal hard en hoog inschiet, 3-1!

Vitesse’22 mag voor de vierde maal deze dag aftrappen en spelen de bal vanaf de aftrap richting hun linksbuiten, deze besluit een solo-actie in te zetten en komt zo tot in het zestienmetergebied van Schoten, zijn lage voorzet geeft de spits een niet te missen kans, 3-2!

Nog geen 5 minuten later volgt bijna een kopie van deze goal als wederom de linksbuiten het zestienmetergebied van Schoten binnenkomt, deze keer verovert Daniel de bal, maar werkt hij deze precies weg in de voeten van een Vitesse’22 aanvaller, deze kan de bal van een meter of 8 inschieten en brengt de stand weer in evenwicht, 3-3!

Tijd voor Schoten om nog meer voorwaartse druk te gaan zetten en niet veel later is de voorsprong weer terug. Een voorzet van Kenneth wordt slecht verwerkt door een verdediger van Vitesse’22 en belandt zo voor de voeten van Quincy. Net voordat hij wil uithalen is een verdediger van Vitesse’22 hem voor en werkt de bal zo in zijn eigen doel, 4-3!

Zaak voor Schoten wordt het om deze voorsprong de laatste 10 minuten vol te houden. Dat lukt, met dank aan Vitesse’22. In de allerlaatste minuut snelt een aanvaller van Vitesse’22 langs meerdere Schoten verdedigers en staat ineens 1 op 1 met Bart, een tweede aanvaller is aangesloten en de bal wordt breed gelegd om Bart kansloos te laten, echter is de pass te hard en gaat de kans voor Vitesse’22 verloren, zodoende blijven de drie punten in Haarlem Noord!