Een gemiste kans

Onze Gezellen 3 (zon)

8 december 2019 12:00

Op de vrijdagavondtraining waren er 16 man aanwezig, vaak een teken dat er een mooie wedstrijd op zondag staat te wachten of het kwam doordat na afloop van de training de rijmen en cadeaus van de Sint werden voorgedragen en uitgepakt.

Op zondag werd er om 10.30u verzameld en hadden Bas en Quincy een lekker ontbijtje geregeld voor het team. Niets ontbrak dus meer aan om er een mooie wedstrijd van te maken tegen OG.

Echter was het ontbijtje bij sommige iets wat zwaar op de maag gevallen, gezien het feit dat het eerste kwartier OG overduidelijk de bovenliggende ploeg was. Na een kleine omzetting na dit eerste kwartier krijgt Schoten iets meer grip op het spel van OG. Echter is het toch OG dat de eerste echte grote kans van de wedstrijd krijgt als Branco de bal terugspeelt naar Bart die met zijn linkerbeen de bal het veld in trapt, deze komt op zo’n 25meter van de goal terecht in de voeten van de nummer 10 van OG, deze haalt direct uit en ziet zijn inzet net naast het lege doel verdwijnen.

Na deze kans krijgt ook Schoten een eerste grote kans als Kenneth een lage voorzet direct op de goal schiet, maar hij ziet zijn inzet helaas op de paal verdwijnen.

Voor rust valt er nog een grote kans te noteren voor de spits van OG als hij zonder het zelf te weten de bal op zijn hoofd ziet belanden, nadat deze over Bart heen ging en door Branco tegen hem aan wordt gekopt, gelukkigerwijs vliegt de bal over het doel van Bart heen.

De 2e helft is het spelbeeld anders als in de 1e helft en nu is het vooral Schoten dat de bovenliggende partij is. Diverse kleine kansen rijgen zich aaneen. Zo is het eerst Tom die een uithaal met zijn rechterbeen net naast ziet gaan, niet veel later is het Quincy die de bal laag voor wil geven richting de vrijstaande Kenneth in het zestienmetergebied, echter wordt het in plaats van een lage voorzet, een halfhoge voorzet die te hard richting Kenneth wordt gegeven, kans verkeken.

Aan de andere kant is het Bart die met een wereldredding Schoten op de been houdt als de spits van OG de bal laag voorzet richting de linksbuiten, deze kruipt slim voor Bas en schiet de bal van zo’n 6 meter richting de goal, echter met een katachtige reflex weet Bart de bal te redden. Op de daaruit volgende corner is het Kenneth die Bart te hulp schiet door de bal van de lijn weg te koppen, als de spits van OG het kopduel wint van Jordy.

Na deze kansen van OG is het Schoten dat zich weer voor het doel van OG laat zien. Tom zat de 2e helft op dribbelen en wordt randje zestien onderuit gehaald, hij gaat zelf achter de bal staan en met meer geluk dan wijsheid houdt de keeper van OG de bal met zijn borst tegen, in de rebound valt de bal net niet goed voor de inlopende Sjors en gaat er weer een kans verloren.

Niet veel later mag Tom op herhaling als er wederom een vrije trap randje zestien komt, deze keer levert het echter veel minder gevaar op als de bal makkelijk door de keeper kan worden gevangen.

Bijna kreeg Schoten nog hulp van OG als een lage voorzet vanaf de rechterkant door een OG verdediger verkeerd wordt geraakt en de bal richting zijn eigen goal ziet gaan, gelukkig voor hem en helaas voor Schoten belandt de bal wederom op de paal.

Waarschijnlijk hadden beide ploegen de hele zondag kunnen voetballen, maar was die bal er toch niet ingegaan. Besloten werd om dat uiteraard niet te doen en werd er door scheidsrechter Pelser een einde gemaakt aan deze derby en mochten beide ploegen de warme gezellige kantine opzoeken.