Met zenuwen om kunnen gaan

DIOS sv. 4

Dennis Groot (kopbal)
Assist: Sjors Pelser
Sjors Pelser (schot)

19 januari 2020 14:30

Vandaag stond, na een zeer geslaagd trainingskamp in Den Bosch, de eerste wedstrijd na de winterstop weer op het programma, DIOS uit. Regelmatig wordt iedereen in de Schoten 3 app nog even aan de thuiswedstrijd tegen DIOS herinnerd, doordat de penalty van Jordy toevallig op film is vastgelegd en hij zijn zenuwen onder bedwang kon houden en dit de 4-0 opleverde.

Met 12 man en Samil als grensrechter werd er verzameld in Nieuw-Vennep. Door de vele afmeldingen, was Dennis Groot gelukkig bereidt om in te vallen.

In het begin van de wedstrijd werd meteen duidelijk dat DIOS ver op eigen helft inzakte en Schoten het spel liet maken. Dit leverde diverse (kleine) mogelijkheden op, waarbij vooral opviel dat het gros van de mogelijkheden naast of over het doel van DIOS belandde.

Aan de andere kant liet DIOS zien hoe het wel moest. Volgens Ruud Schulte: “De 1-0 was jouw fout, Daniel”, had Daniel een negatieve hoofdrol bij het 1e doelpunt van de dag door de bal in te leveren en vervolgens een overtreding te maken bij het veroveren van de bal. De vrije trap wordt snel genomen en achterin staat het niet goed bij Schoten, waardoor de buitenspeler de bal vrij kan afgeven aan de spits die de bal snoeihard langs Bart schiet, 1-0!

Na deze goal is het een totale eenrichtingsverkeer richting het doel van DIOS en is het dan ook wachten op de gelijkmaker. Na een halfuur spelen valt deze dan eindelijk als Raymond voor zijn man komt en de bal veroverd. Hij speelt deze direct door naar Kenneth die de bal panklaar neerlegt voor Nick, echter kan de keeper redding brengen met zijn benen op zijn inzet. De rebound valt perfect voor Quincy die de keeper wel kansloos laat, 1-1!

Na deze gelijkmaker blijven de aanvallen richting het doel van DIOS gaan en zijn het onder andere Randy die de bal met zijn linkerbeen net over schiet en Jorrell die de bal achter zijn standbeen in de handen van de keeper ziet eindigen met de grootste kansen.

Toch valt vlak voor rust de verdiende 1-2. Een afgeslagen corner wordt nog net door Randy aangeraakt waardoor de bal bij Nick belandt, die geeft hem af aan Daniel die van zo’n 20 meter vrij kan uithalen, door de drukte in het zestienmetergebied wordt de bal licht van richting veranderd, waardoor de keeper kansloos is, 1-2!

Direct na de rust komt toch wel het meest opmerkelijke moment van de wedstrijd. Het is niet makkelijk om dit te beschrijven, maar we gaan het proberen. Een verkeerde terugspeelbal van een DIOS verdediger valt tussen Jorrell en de keeper in. Jorrell, die in de winterstop weer is overgeschreven van VVH naar Schoten, nadat we toch wel mogen concluderen dat het een mislukt avontuur daar in Velserbroek is geweest voor hem. De keeper en Jorrell glijden beide naar de bal en de bal stuitert verder richting de goal, Jorrell staat als eerste op en kan de bal nu van zo’n 6 meter vrij inschieten op een bijna leeg doel, 1 verdediger was snel in het doel gaan staan. Op zo’n moment is het natuurlijk niet makkelijk om je zenuwen in bedwang te houden, vorig seizoen was dat hem ook al tweemaal niet vanaf 11 meter gelukt, helaas ditmaal niet vanaf 6 meter, de bal belandt naast het doel…

Niet veel later is het Quincy die wel laat zien hoe het moet. Hij ontvangt de bal aan de linkerkant van het veld van Nick en dribbelt naar binnen, met een listige stuit laat hij de keeper kansloos, 1-3!

Schoten denkt nu dat de wedstrijd gespeeld is, maar alles behalve dat blijkt waar als niet veel later Branco de bal verovert en deze wil terugspelen op Daniel, echter belandt de bal voor de voeten van de spits van DIOS die de mooiste goal van de dag maakt met een uithaal van een meter of 25 stijf in de bovenhoek, 2-3!

Reden voor Quincy om nog maar is de keeper te testen. Deze keer verovert hij zelf de bal aan de rechterkant van het veld en randje zestien laat hij de keeper deze keer met een lage schuiver kansloos, 2-4!

Niet veel later is het Bas die de bal aan de rechterkant van het veld verovert en deze meegeeft aan de diepgaande Sjors, deze geeft een afgemeten voorzet richting Dennis, die duidelijk minder last had van zenuwen om mee te doen met Schoten 3, en de bal simpel langs de keeper kopt, 2-5!

Na deze goal is het dan eindelijk de beurt aan Jorrell om ook zijn goaltje mee te pikken. We gokken dat het zijn achtste kans van de wedstrijd is, en deze keer niet de makkelijkste, maar na een voorzet van Quincy kopt hij de bal in de verre hoek langs de keeper, 2-6!

Zoals de 2e helft begon met een verkeerde terugspeelbal, zo eindigt hij ook. Wederom speelt een DIOS verdediger de bal tekort terug richting de keeper en deze keer is het Sjors die de bal onderschept en 1 op 1 met de keeper kan aflopen, hij faalt niet en schuift de bal langs de keeper heen, 2-7!

Met drie punten op zak wordt er weer vertrokken uit Nieuw-Vennep en staat volgende week VVH thuis op het programma, tot dan!