Kopsterk

VVH/Velserbroek 2 (zon)

26 januari 2020 12:00

Nadat vorige week uit bij DIOS er net aan genoeg man waren om de wedstrijd te kunnen spelen, was vandaag thuis tegen VVH het tegenovergestelde het geval. Op vrijdag stonden er 16 man op de lijst, helaas bleek Randy af te moeten haken met een enkelblessure en haakte Raymond in de warming-up af met een hamstringblessure. Zodoende bleven er nog 3 wissels over vandaag.

Vanaf de aftrap van de wedstrijd werd meteen duidelijk dat VVH de opdracht had gekregen om in te zakken en vanuit de omschakeling Schoten proberen pijn te doen. Aan Schoten de taak om door de verdediging van VVH heen te komen.

Na ongeveer 10 minuten lukt dit Kenneth aan de rechterkant van het veld. Vanaf de achterlijn legt hij de bal terug randje 16 op Nick, die zijn inzet in de handen van de keeper ziet eindigen.

Aan de andere kant is het wel meteen raak als Schoten de bal aan de linkerkant van het veld verliest en VVH snel omschakelt. Vanaf een meter of 20 mag een VVH speler vrij uithalen en zet zo de 0-1 op het scorebord.

Net als vorige week moet Schoten een achterstand zien goed te maken en het duurt tot ongeveer de 30e minuut voordat de gelijkmaker op het bord komt. Aan de rechterkant legt Quincy de bal terug op Nigel die de bal hoog voor het doel slingert. De bal belandt op ongeveer 2 meter van het doel, maar de keeper van VVH besluit op zijn lijn te blijven staan en dit geeft Nick de gelegenheid om de bal vrij in te koppen, 1-1!

Niet veel later kan Daniel direct de 2-1 op het bord schieten als hij de bal op zo’n 18 meter van het doel ontvangt. Met zijn naar eigen zeggen fluwelen traptechniek gaat iedereen er al vanuit dat deze bal er ongetwijfeld in zal gaan, maar helaas, de bal verdwijnt net langs de kruising.

Toch gaat Schoten met een voorsprong de rust in als Quincy, die op de fiets naar Schoten was gekomen vandaag, een versnelling inzet en zijn directe tegenstander passeert. Een afgemeten voorzet op het hoofd van Jorrell volgt, die de keeper van VVH voor de tweede maal deze middag de bal uit het doel laat halen, 2-1!

Direct na de rust is het Kenneth die met een lage voorzet voor gevaar zorgt in het zestienmetergebied van VVH. De verdedigers krijgen de bal niet goed weg, waardoor Nigel deze via de kluts bij Quincy krijgt, die de bal weer met ietwat geluk bij Jorrell krijgt die niet twijfelt maar direct hard en hoog uithaalt, 3-1!

Na deze goal is het lang wachten op de volgende kans en deze ontstaat pas als Daniel weer is ingeschoven van achteruit. Wederom ontvangt hij de bal op zo’n 18 meter van de goal, maar dit keer besluit hij niet zelf te schieten, maar de bal breed te leggen op Sjors, die zijn schot op de lat uiteen ziet spatten.

De volgende kans voor Sjors is wel raak als uit een corner van Quincy, Jorrell het kopduel wint van zijn tegenstander en de bal verlengt naar Sjors die van 7 meter geheel vrijstaand mag uithalen, 4-1!

Na deze goal is het duidelijk dat Schoten gas terugneemt en het is de buitenspeler van VVH die dit meteen afstraft als hij vanaf een meter of 16 mag uithalen en de bal precies in het uiterste hoekje van het doel plaatst en Bart voor de tweede keer vandaag kansloos laat, 4-2!

Dat het 2 minuten later niet meteen 4-3 staat is te danken aan Bart als de spits van VVH door het centrum 1 op 1 op Bart mag aflopen, gelukkig voor Schoten blijft Bart lang staan en redt hij de situatie voor Schoten.

Het slotakkoord van de wedstrijd is toch weer voor Schoten als de bal wordt veroverd op het middenveld en deze via Sjors bij Quincy belandt. Vanaf de rechterkant snijdt hij de 16 binnen en schiet de bal onhoudbaar in de verre hoek, 5-2!

Na afloop wordt er dan toch nog even geklaagd als de douches koud blijken te zijn. Maar klagen roept toch ook altijd vragen op, want is het terecht om te klagen op de club waar je lid van bent als je je contributie nog niet hebt voldaan? Het antwoord mag u zelf invullen.

Tot volgende week in Heemstede!