Dobbelen, vlaggen en scoren

Assist: Tom Jacob
Assist: Tom Jacob

2 februari 2020 12:00

Voor de meeste jongens van Schoten 3 begint het weekend op vrijdagavond met de training, deze keer onder leiding van Tom. Na afloop wordt er uiteraard gezamenlijk een biertje gedronken, waarbij Raymond zijn dobbelstenen tevoorschijn haalt. Het spel Mexxen gaat gespeeld worden, een spel met drank en veel lol, waarbij de termen Hoog, Laag en Vast door elkaar worden geroepen in onlogische volgorde, al met al een gezellig begin van het weekend.

Door naar de zaterdag. De Schoten 3-app bereidt zich voor op een eindeloze analyse van Samil over de wedstrijd ADO-Vitesse, maar tot ieders verbazing blijft Samil stil. Vitesse wint weer niet.

Dan is daar eindelijk die fijne zondagochtend. Om 11:00u verzamelen bij RCH. Kenneth komt uiteraard binnen met zijn vanuit huis uit gesmeerde broodjes. Branco komt wederom twee minuten later en de overige 13 man lijken er zin in te hebben vandaag.

Vanaf het begin is duidelijk dat dit een ander RCH is als in de heenwedstrijd (8-0). Echter ontstaat de eerste kans van de wedstrijd door een misverstand tussen Daniel en Raymond, waardoor de spits vrij op Bart kan aflopen, maar de bal gelukkig in het zijnet schiet.

Aan de andere kant krijgt ook Schoten zijn eerste kans van de wedstrijd als Daniel de een-twee zoekt met Jorrell, echter besluit Jorrell voor zijn eigen kans te gaan en ziet zijn inzet in de handen van de keeper eindigen.

Aan de andere kant is het toch voornamelijk RCH dat voor het meeste gevaar zorgt. Eerst is het Bart die redding brengt als er weer een aanvaller alleen op hem afkomt. Vlak daarna is het Bas die met een uiterste sliding voorkomt dat er wederom een aanvaller vrij kan doorlopen richting Bart.

Als RCH zijn kansen niet benut, dan laat Schoten maar zien hoe het wel moet. Tom zoekt de een-twee met Nick rond het zestienmetergebied, maar een RCH verdediger onderschept deze. Dit zorgt er echter voor dat de bal perfect komt voor de rechter van Quincy die de bal in de rechterhoek schiet, 0-1!

Kort hierna is het Daniel die de keeper nogmaals test in dezelfde hoek met een afstandsschot, echter kan de keeper op zijn schot wel redding brengen. Ook Tom test de keeper nogmaals met een lage schuiver, weer richting de rechterhoek, maar deze keer is het de paal die redding brengt voor RCH.

Aan de andere kant krijgt RCH de kans om wat terug te doen met een vrije trap van zo’n 25 meter. De speler schiet de bal in de drie mans muur van Schoten, best knap om de bal precies op Nick te schieten als ook Bas en Nigel in de muur staan. In de rebound geeft hij de bal voor richting de spits, die in buitenspelpositie de bal langs Bart schiet. Kenneth vlagt, maar de scheidsrechter heeft het beter gezien geeft hij aan, 1-1!

Aftrap Schoten. Jorrell passt de bal naar Sjors. Sjors geeft de bal aan de linkerkant aan Bas, die de bal op zijn beurt richting Quincy schiet. Met zijn hoofd neemt Quincy de bal mee langs zijn tegenstander en maakt een een-twee met Jorrell. Een voorzet richting Tom bij de tweede paal volgt. Tom passeert zijn tegenstander met een ‘aka’ en geeft de bal hard en laag voor richting de tweede paal, waar Jorrell een niet te missen kans krijgt, 1-2!

In de rust geeft Nigel aan dat het veld van RCH wat hem betreft te groot is en dat de pijp leeg is bij hem.

Na de rust is Schoten duidelijk de bovenliggende partij en al snel volgt de 1-3 als Daniel de bal bij een afgeslagen corner oppikt. Hij passeert zijn tegenstander en legt de bal breed op Tom, met een afgemeten voorzet vindt hij het hoofd van Nick, die de bal binnenkopt, 1-3!

Na deze goal zijn het de grensrechter van RCH en de scheidsrechter die een monsterscore voorkomen. Achter mekaar worden er aanvallen (ten onrechte) afgevlagd, waarbij het ergste geval zich voordoet als Kenneth en Jorrell samen op 1 verdediger afgaan. Kenneth legt de bal breed op Jorrell die ongeveer 2 meter achter de bal is gebleven en alleen op de keeper afgaat en scoort, maar ook dit wordt afgevlagd, waarbij de scheidsrechter in de 1e helft aangaf het beter te zien dan de grensrechter van Schoten, besluit hij in de 2e helft bij elke situatie blind af te gaan op de grensrechter van RCH.

Om de spanning in de wedstrijd weer terug te krijgen besluit Branco RCH een handje te helpen. Net als tegen DIOS geeft hij een terugspeelbal die eindigt bij de spits van de tegenstander. Gelukkig voor hem en voor de rest van het team ziet de spits zijn inzet naast het doel eindigen.

De volgende kans ontstaat door een verre uittrap van Bart die over de verdediging van RCH heengaat en Quincy 1-op-1 met de keeper zet. Met een bekeken lob belandt de bal onderkant lat tegen het net, 1-4!

Het slot van de wedstrijd is wederom voor Quincy als hij de diepte in wordt gestuurd door Jorrell. Vanaf de linkerkant snijdt hij de 16 binnen en passeert 2 man om vervolgens met een harde knal ook de keeper kansloos te laten, 1-5! Ffffiiiiiieuwt, de scheidsrechter fluit en roept “Buitenspel!” , de woede in Quincy z’n ogen zie je al en dan roept de scheidsrechter erachteraan “Geintje”.

Eind goed al goed zullen we maar zeggen.