Schoten 3 met monsterzege de winterstop in

Sjors Pelser (schot)
Bas van Galen (kopbal)

15 december 2019 12:00

Aangezien RCH op zondag 22 september liever niet wilde voetballen, werd deze wedstrijd verplaatst naar zondag 20 oktober. Deze datum kwam Schoten echter weer niet uit, aangezien dit het weekend van ADE was. Zodoende moest deze wedstrijd gespeeld worden op zondag 15 december, de laatste wedstrijd voor de winterstop.

Met een krappe 12 man verzamelden Schoten om 11:00u in het clubhuis, om vervolgens om 11:30u te starten met de warming-up. De spelers van RCH waren toen al enige tijd bezig met de warming-up en de verwachting was dan ook dat zij, gesteund door de wind in de rug, wel is fel aan het duel konden gaan beginnen.

Niets was minder waar, RCH zakte ver in en liet Schoten het spel maken. Schoten speelde geduldig en liet de lange bal vandaag voor wat het was. Zodoende was het geen verrassing dat de 1-0 ongeveer startte bij de achterhoede. Via diverse schijven belandt de bal aan de linkerkant bij Quincy, hij geeft een voorzet richting Tom die de bal panklaar legt voor Sjors, die de keeper, ondanks dat hij de bal totaal verkeerd raakt, kansloos laat, 1-0!

Niet veel later ontstaat er opnieuw een uniek moment voor Schoten 3 dit seizoen, als Tom de bal deze keer klaarlegt voor Nigel. Met zijn linkerbeen haalt hij vanaf een meter of 16 uit en tot ieders verbazing is het Nigel gelukt om ook op de topscorerslijst dit seizoen te komen, 2-0!

De mooiste aanval van de wedstrijd ontstaat op slag van rust. Vanuit achteruit wordt het middenveld gezocht, waarbij er een driehoek wordt gecreëerd tussen Quincy, Sjors en Tom. Met 1x raken, gaat de bal van Quincy naar Sjors, die de bal direct doorspeelt naar Tom, die binnen de 16 alleen op de keeper afgaat, zijn inzet is echter veels te slap, waardoor de uitgekomen keeper makkelijk redding kan brengen.

In de rust wordt er nog maar is op gehamerd om hetzelfde spel te blijven spelen en de lange bal te vermijden.

RCH stond nog koud op het veld in de 2e helft of de 3-0 lag er al in. Een ingooi van Kenneth aan de linkerkant wordt naar Nick gegooid. De verdedigers van RCH vallen hem niet aan en dus mag Nick vrij uithalen van een meter of 20, de bal belandt onderkant lat achter de keeper, 3-0!

Niet veel later is het diezelfde Nick die uit een corner de bal uit een scrimmage op zo’n 4 meter van de goal voor zijn voeten krijgt, een kans die moeilijker te missen als te scoren is, maar het lukt Nick toch om deze te missen, zijn inzet gaat naast.

Wat Nick kan, kan ik ook, moet Bas niet veel later hebben gedacht toen een voorzet van Sjors slecht wordt weggestomptdoor de keeper Van RCH en op zo’n 7 meter van de goal recht voor de voeten van Bas komt. Maar ook zijn inzet belandt naast de goal.

Wat Nick kan, kan ik ook, moet Kenneth bij de volgende kans hebben gedacht. De bal wordt door Bas teruggekaatst richting Kenneth en van een meter of 18 besluit hij uit te halen, met een heerlijke boog belandt de bal stijf in de kruising, 4-0!

Na deze goal is Schoten los en beginnen de koppies bij RCH te gaan hangen. Uit een ingooi van Nigel belandt de bal bij Sjors, die gaat een een-twee aan met Bas en snijdt met de bal aan de rechterkant het zestienmetergebied in. Zijn halfhoge schot laat de keeper voor de vijfde keer deze middag kansloos, 5-0!

Quincy, die graag de topscorerslijst van Schoten laat zien bij Schoten 3 en iedereen daarbuiten, baalt er een beetje van dat het aantal assists achter zijn naam wat laag is in vergelijking met het aantal doelpunten. Volgens hemzelf komt dit voornamelijk doordat hij altijd de ‘voorassist’ geeft. Deze keer kon hij zijn geluk dan ook niet op als Bas uit een voorzet van hem de bal in een keer volleert richting de goal en de 6-0 op het scorebord verschijnt!

Bart, die in de 2e helft nog amper wat te doen had gehad, krijgt eindelijk een terugspeelbal en besluit de bal lang te spelen in de richting van Bas. Hij wint het kopduel van zijn tegenstander en verlengt de bal richting Quincy die vogelvrij op de keeper kan aflopen en niet faalt, 7-0 en de kans dat Quincy de topscorerslijst weer aan u gaat laten zien de komende tijd is weer toegenomen.

Na deze 7-0 schreeuwt Tom met de bal aan zijn voet van achteruit “Rust! Rust aan de bal!”, echter neemt hij zoveel rust dat de spits van RCH de bal van hem kan afsnoepen en 1-op-1 met Bart komt. Bart besluit lang te blijven en redt zodoende de 1e inzet van de spits, in de rebound krijgt de spits echter een herkansing als hij vanaf de rechterkant de bal richting het lege doel kan schieten, maar zijn inzet, tot opluchting van Tom en de rest van Schoten, voorlangs ziet gaan.

Na deze kans is het nog eenmaal Schoten dat aanzet en een voorzet vanaf de rechterkant wordt weggestompt de lucht in door de keeper van RCH. Met drie verdedigers voor zich besluit Bas als eerste de lucht in te springen en is op deze manier alle drie de verdedigers te slim af. Zijn harde kopbal laat ook de keeper kansloos, 8-0!

Scheidsrechter Pelser besluit dat het met nog 5 minuten te spelen wel mooi is geweest voor vandaag en maakt een einde aan de wedstrijd. Zodoende gaat Schoten 3 met de grootste overwinning van het seizoen de winterstop in. Om sowieso de twee trouwste supporters, die door weer en wind elke wedstrijd aanwezig zijn, niet teleur te stellen na de winterstop zal Schoten 3 op trainingskamp gaan naar Den Bosch. Na dit weekend zal de competitie weer worden hervat met een uitwedstrijd bij Dios, tot dan!