DSK 1 (zon) - Schoten 1 (zon)

DSK 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

6 november 2011 14:00

Basaidi, H. El

De mistflarden waren nog niet echt weg getrokken om twee uur maar de wedstrijd begon. De grote vraag was nu of ons eerste hetzelfde resultaat kon neer zetten als het tweede de week hiervoor.

Al snel bleek van niet, de eerste grote kansen waren voor DSK en dat waren geen kleintjes.

Schoten had het moeilijk op het harde kunstgras van DSK en kwam pas onder de druk uit toen we een ander systeem gingen voetballen. Het middenveld werd verzwaard en er bleven er twee voorin over.

en nu waren het natuurlijk uitgerekend die twee die het deden, Wesley had de bal en schatte de loop actie van Rick goed in die in twee keer koel afdrukte en de 0-1 stond op het bord.

Dat de veranderde opstelling zijn vruchten afwierp bleek dus want DSK was veel minder gevaarlijk.

De tweede helft veranderde iets aan het spelbeeld, DSK gooide de beuk erin en ik weet dat het dan fout gaat. Normaal is dat het dan fout gaat maar dit keer lieten wij de bal lekker lopen en waren gewoon beter dan DSK.

Rick schoot de bal richting kruising waar de keeper mooi redde en toen hij niet veel later alleen op de keeper afging rekenden wij ons al rijk maar helaas. De keeper dreef hem goed naar buiten en de kans was verkeken.

DSK wist het niet en begon de bal richting hun grote spits te spelen wat altijd voor wat onrust zorgt.

Onze verdedigers bleven koel en voetbalden waar vroeger nog wel eens de bal blind werd weggeschoten. Dat de strijd fysieker werd bleek wel uit het feit dat Jeffrey boos werd omdat hij een klap in het gezicht kreeg.

En toen was de tijd om en was er nog wel een hoop blessuretijd en inderdaad met de kont tegen de krib en in minuut 95 werd er na een scrimmage toch doel getroffen door DSK.

Twee minuten later was het afgelopen en was het zonde dat we de overwinning niet hadden, maar een gelijkspel was de verhouding. Het is nu ook duidelijk hoezeer je spelers gaat missen die geschorst zijn. De twee zondaars moeten nog een wedstrijd uitzitten en mogen dan weer, er zijn wat blessures en dan blijkt dat je de hele groep knalhard nodig hebt.

Gisteren was er ook weer een die bijna rood had kunnen krijgen en die werd snel door de trainer eraf gehaald omdat we volgende week weer moeten. Mannen denk na en laat dit seizoen niet meer gebeuren wat er bij Spaarnwoude gebeurde. De spelers die nu geschorst zijn willen dolgraag ballen, maar mogen niet en we hebben ook hun gewoon nodig.

Nu de man van de wedstrijd aan onze kant, hij is nieuw, hij is stil en staat aan de verkeerde kant.

Het is Jeffrey Eshuis, 18 jaar en linksback in plaats van rechts waar hij beter tot zijn recht komt.

Hij speelde de snelle en gevaarlijke rechtsbuiten van DSK zoek en was degene die de angel eruit haalde bij DSK. Er is nu al met Jef gesproken en hij heeft het reuze naar zijn zin en zal ook volgend jaar te bewonderen zijn en daar zijn we blij mee.

Volgende week Young Boys en dat is niet makkelijk, dat blijkt uit het feit dat ze gisteren opeens wonnen.

Mannen wees attent en winnen die pot, zodat we lekker mee blijven doen in de bovenste regionen.

Milko Pieters