Schoten 1 (zon) - Young Boys 1 (zon)

Young Boys 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

13 november 2011 14:00

Yakoub, M

We waren iets te laat terug uit Hoofddorp om het begin van de wedstrijd te zien. Toen we eenmaal aan de kant stonden kregen we pijn aan onze ogen.

Ten eerste was het spel niet om over naar huis te schrijven en de laag staande zon nodigde ons uit om de ogen samen te knijpen. Het was slap wat we zagen en waar dat aan ligt weet niemand.

Was er het verlangen naar Donny met zijn snelheid of Marvin met zijn rushes, niemand wist het.

Na 20 minuten gebeurde het onvermijdelijke Young Boys maakte 0-1 en dat leek volgens het spelbeeld terecht. Nog was het niet klaar en het was dat Bart een sublieme redding had anders had de 0-2 op het bord gestaan. Alles wat er overbleef in de eerste helft was een kans voor Rick.

De tweede helft begon en de trainer had duidelijk gemaakt dat er van deze laagvlieger gewonnen diende te worden. Meteen na de rust waren er twee grote kansen maar die gingen er niet in.

Een ding was duidelijk, Schoten werd actiever en Rick was de aanjager, hij liep zich een ongeluk om ons aan een goal te helpen. Tien minuten na rust ging Rick goed door en miste Sjors een grote kans, een ding was duidelijk een goal hing in de lucht.

Het duurde tot de zeventigste minuut, Randy ging goed door en werd in de mangel genomen door twee verdedigers; penalty.

De keeper wilde Danny uit zijn doen halen door te zeggen dat hij hem ging pakken, helaas voor hem ging hij zelfs naar de verkeerde hoek en restte hem een balletje in de keuken bij Anneke.

Rick bleef maar lopen en lopen en toen hij op een verkeerde diepe bal aanging had hij geluk dat de verdediger verkeerd terugkopte en verschalkte hij de keeper met een lob 2-1.

Young Boys zette daarna wel aan, maar kwam niet verder dan een paar afstandsschoten die naast of over gingen. We bleven makkelijk overeind en pakte wederom drie punten.

Volgende week Wijk aan Zee uit die prima spelen volgens de stand op de ranglijst.

Dit Young Boys waren goede voetballers, maar geen team en dat zal zondag wel anders zijn.

Man of the match vond ik Rick Prins, en niet door de winnende goal, maar door zijn werklust. Als we volgende week allemaal zo spelen zie ik het met vertrouwen tegemoet

Milko Pieters