Keepersprobleem?

Emauslaan 2
2012PH
HAARLEM

Zondag 12 september stond de bekerwedstrijd op de Spanjaardslaan op het programma. Bekend is dat Bart nog enige tijd geblesseerd is, dus werd er gezocht binnen de club naar een oplossing. Koen was weer nodig bij het tweede, Wesley van de Onder-19 kampt met een lichte blessure, Jeremy kon helaas niet, maar gelukkig is daar alleskunner Samil! Zodoende waren er toch 13 spelers + Samil aanwezig voor deze wedstrijd.

De wedstrijd wordt gespeeld op het kunstgrasveld wat vooraf toch als een nadeel wordt gezien met de zwakke knieën van o.a. Tim, Bakker en Raymond. Echter blijkt in de beginfase van de wedstrijd dat Schoten de bal gemakkelijk rond tikt en ook de techniek van Tom op dit veld zich goed laat uiten. Zo is het na ongeveer een kwartier spelen als Barry de bal verovert op de helft van KHFC en direct Tom inspeelt, die kijkt even op, ziet de keeper een metertje voor zijn doel staan en met een uiterst subtiel lobje passeert hij de keeper, 0-1!

Niet veel later mag Tom als eerste op herhaling als het gaat om vrije trappen nemen. Vorige week was het resultaat 1 naast en 1 in de muur. Vandaag is de eerste vrije trap direct raak. De keeper van KHFC zet een muur neer, gaat daar zelf ongeveer achter staan, waardoor Tom de bal simpel langs de muur in de hoek schiet, 0-2!

Om nog maar even bij Tom te blijven lijdt balverlies rond de middenlijn de 1-2 in. Zijn directe tegenstander verovert de bal en stoomt vervolgens op richting de goal van Schoten, een eerste poging wordt nog geblokt door Ralph, de rebound valt helaas voor een andere KHFC speler, die Samil kansloos laat, 1-2!

Met wat corners en vrije trappen lijkt het erop dat KHFC de overhand in de wedstrijd wilt gaan nemen, maar het merendeel van deze ballen worden of weggestompt door Samil of weggewerkt door de Schoten verdediging.

Aan de andere kant zorgt Schoten voor meer gevaar, eerst raakt Nigel met een geplaatst schot nog de binnenkant van de paal. Niet veel later krijgt hij zijn volgende kans cadeau als de verdediger van KHFC de bal zo in zijn voeten schuift en hij 1-op-1 met de keeper niet faalt, 1-3!

Na de rust is eerste grote kans wederom voor Schoten als Jordy een combinatie met Quincy aangaat, waarbij laatstgenoemde zijn schot net voor langs ziet gaan. De volgende actie waarbij Quincy betrokken is levert wel een doelpunt op. Op de middenlijn neemt hij een vrije trap snel en zet zo Nigel wederom alleen voor de keeper, wat hem vlak voor rust lukte, lukt hem ook vlak na rust, hij passeert wederom de keeper, 1-4!

Diezelfde Nigel ziet zijn dieptepass op Tom niet veel later verkeerd worden ingeschat door de KHFC verdediger, waardoor nu Tom ineens alleen voor de keeper mag verschijnen. In plaats van te schieten kiest Tom ervoor de keeper te omspelen, dit lukt, waarna het net laten trillen niet moeilijk meer is, 1-5!

Om de middag van Schoten, en van Sjors in het bijzonder, compleet te maken, volgt ook nog de 1-6. Randje zestien legt Nigel de bal terug op Sjors, die de bal keurig in de verre hoek krult en de keeper van KHFC voor de zesde maal deze middag kansloos laat.

Dat het hierbij blijft is te danken aan het aluminimumwerk, als het schot van Daniel vol op de kruising belandt. “Dit was nog mooier als dat ie erin zou gaan” aldus Daniel zelf. Voor Schoten was dit vooral een mooi einde van deze voetbalmiddag.

Volgende week 12:00u uit bij Atletico Amsterdam de beslissende wedstrijd wie door mag bekeren!