Eindelijk weer

Eendracht '82 sc. 3

Assist: Tom Jacob
Jorrell de Boo (afstandschot)

Mannen beker reserve zondag poulefase Groep 1 33

5 september 2021 12:00

R. Ket

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Na bijna 11 maanden geen officiële wedstrijd te hebben gespeeld, mocht Schoten 3 dan eindelijk weer het veld betreden. De vooruitzichten waren goed, twee oefenwedstrijden werden winnend afgesloten, de zon scheen en Max mocht vanaf Pole starten.

Vijftien man waren rond 11:00u op het sportpark, waarbij speciale dank uitgaat naar Koen die de geblesseerde Bart verving. Het gevoel van de kleedkamer is ouderwets, de niet frisse geur, de waterkraan die het niet doet, de broekjes die niet waren gewassen, wat hebben we het gemist!

Het begin van de wedstrijd is zowel van Schoten als van Eendracht ietwat rommelig. Weinig grote kansen of het moeten de drie vrije trappen zijn die Schoten op zo’n 20meter van de goal krijgt. De eerste schiet Tom net naast, de tweede van Tom belandt in de muur en de derde besloot Daniel maar te nemen, die bal is nog steeds zoek.

Ook de kans die Ishan even later krijgt na een voorzet van Tom belandt helaas naast het doel. Aan de andere kant is Eendracht een stuk effectiever, de spits wordt vrijgespeeld en blijft koel als hij alleen voor Koen opduikt 0-1!

Tien minuten later komt Schoten met een antwoord als de verdediging van Eendracht wordt vastgezet bij een achterbal. Toch wordt er door hen besloten om te gaan opbouwen, wat randje zestien mislukt als Nick de bal veroverd, met een lage schuiver in de verre hoek laat hij de keeper kansloos, 1-1!

Toch moet Schoten met een achterstand de rust in als een corner niet goed wordt weggewerkt en deze in de scrimmage wederom voor de voeten van de spits belandt die zijn tweede van de middag maakt, 1-2!

In de rust wordt het e.e.a. omgezet en dit lijkt zijn vruchten af te werpen al vroeg in de tweede helft. Bakker ontvangt de bal op zo’n 25 meter van de goal en met een magistrale hakbal zet hij de naar binnengekomen Tim alleen voor de keeper, zijn uithaal is hard en hoog en laat het net trillen, 2-2!

Na deze goal drukt Schoten door en is het Tom die de bal met zijn linkerbeen de zestien in slingert en deze perfect op het hoofd van Jorrell belandt, zijn kopbal is de keeper te machtig, 3-2!

Dat Eendracht na deze goal niet terug in de wedstrijd is gekomen is te danken aan Branco en Koen. Eerst is het Branco die in de omschakeling zijn tegenstander zover naar buiten dringt dat deze niet meer vrij kan uithalen van een meter of 16 en zijn schot ver naast ziet gaan. Op het volgende gevaar van Eendracht, een schot van een meter of 18, brengt Koen met een fraaie duik redding.

Met een beetje geluk is het niet veel later in plaats van 3-3, 4-2 geworden, als Jorrell de bal op 20 meter van de goal ontvangt en het toch maar weer (na een paar eerdere mislukte pogingen) probeert met een schot van afstand, deze keer wordt de bal echter van richting veranderd door de verdediger waardoor de keeper kansloos is, 4-2!

Het grootste gevaar van Eendracht is nu wel geweken. Naja niet helemaal, alleen Sjors krijgt nog een speler van ze achter hem aan na een overtreding, maar als ook dit is gesust dan kan er langzaamaan richting het einde worden gevoetbald. Dat Tom nog tweemaal op de lat schiet geven we de status “jammer volgende keer beter”.

Na afloop wordt het zonnetje opgezocht, de biertjes getapt, ouderwets nagepraat en kunnen we toch wel concluderen dat we dit hebben gemist!