Wijk aan Zee 1 (zon) - Schoten 1 (zon)

Wijk aan Zee 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

20 november 2011 14:00

Reingoud, J.G.

Aangekomen bij Wijk aan Zee bleek meteen waar we waren, het veld leek wel een zandbak.

Overal hobbels en kuilen alsof de Duitsers hier hadden gegraven. Als je de bal wilde trappen zat er zoveel zand aan dat de bal een disbalans kreeg waardoor het moeilijk overspelen was. De wedstrijd begon en het zag er redelijk uit wat we deden, maar toen hun druk begonnen te zetten op onze achterhoede kregen we het moeilijk. Plotseling hadden we de tweede bal niet meer en hun werden gevaarlijk. Toen we voorin balverlies leden kwam Wijk aan Zee er snel uit en scoorde de 1-0. Amper van de schrik bekomen kwam er een mooie steekbal van hun, wij dekten aan de verkeerde kant en 2-0. Daarna ging eindelijk de wekker af bij onze jongens, hun eergevoel zei dat er gevoetbald moest worden en voetballen deden ze. Plotseling waren ze overal op het veld en wonnen hun duels. Het middenveld begon te draaien en de voorhoede liet zich gelden. Wesley gaf een mooie steekbal op Joey die prima afrondde 2-1. Vijf minuten daarna hield Wesley de bal goed vast en gaf hem mee aan Danny die goed voorzette en weer was Joey het eindstation 2-2.

We waren terug in de wedstrijd en hadden een hoop kansen maar Rick, Wesley, Randy en Joey misten en dat was jammer, want er zat op dat moment veel voetbal in de ploeg alleen scoorden we niet. Iedereen weet dan wat er gebeurt, we kregen een verdwaalde corner tegen en een aaneenschakeling van fouten zorgde voor de 3-2 ruststand. Er was een wissel in de rust en Sjors kwam erin. Achter wat meer snelheid en Sjors om het middenveld van hun aan te pakken. Maar wat er gebeurde is dat de bal op het middenveld werd verspeeld en een steekpass verder stond het 4-2 en scoorde hun nummer 8 zijn vierde.

Er was nog een half uur te gaan en de trainer begon een alles of niets offensief. Rick kwam in de zestien, werd licht geraakt en viel. Voordat hij kon opstaan om verder te gaan lag de bal op de stip.

Danny Groeneveld ontfermde zich over de bal en scoorde beheerst 4-3 en we zaten voor de tweede keer terug in de wedstrijd.

Toen er vlak daarna weer een overtreding was in de zestien durfde de scheids de bal niet weer op de stip te leggen, maar de druk bleef en Wijk aan Zee stond met de rug tegen de muur. Schoten gaf alles en dwong weer eens een corner af. De corner kwam hoog voor en werd weggewerkt door Wijk aan Zee, de bal werd meteen weer de zestien ingeknald waar Sebastiaan werd neergehaald: penalty.

Wederom werd Danny aangewezen om de bal te nemen. Als was het de Iceman zelf zette hij zich achter de bal. Hij nam zijn aanloop en de keeper stopte de bal, maar gelukkig schoot hij de rebound binnen 4-4 en dat was terecht.

Even later floot de scheidsrechter af en stapten we toch niet heel ontevreden het veld af. Een naar incident na afloop van de wedstrijd was dat een toeschouwer de scheidsrechter discrimineerde om zijn huidskleur. Ik heb hem zelf vast kunnen pakken om erger leed te voorkomen, want de man was woest. Ik begreep het ook niet, want hij had een geweldige wedstrijd gefloten.

De puntendeling was terecht, maar als we het in de eerste helft hadden kunnen afmaken met al die kansen had er misschien meer in gezeten. Er moet gezegd worden dat we de tweede helft toch ook weer goed terugkwamen.

De man van de wedstrijd was voor mij Joey van der Schrier. Eindelijk lijkt hij zijn belofte van talent in te lossen. Zijn goede balcontrole, maar ook eindelijk zijn werklust was leuk om te zien en lieten ons beter voetballen, ga zo door vriend.

Volgende week de alles beslissende wedstrijd tegen SVIJ voor de eerste periode. Het is simpel, er moet gewonnen worden, dan is het toetje vroeg in het seizoen binnen en dat is een opsteker voor de hele club.

Milko Pieters