SVIJ 1 (zon) - Schoten 1 (zon)

SVIJ 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

27 november 2011 14:00

Kieftenbeld, J.A.

Half twee in de middag en op naar SVIJ, best wel een beetje nerveus, want de eerste periode was binnen handbereik. Daar aangekomen deed de zon goed zijn best om het aangenaam te maken, maar toen we uitstapten bleek de wind heftig aanwezig te zijn. De storm blies richting Haarlem waar de punten ook naar toe moesten. Wij begonnen met de wind in de rug en stormden ook meteen op het vijandelijke doel af.

De eerste corner was van ons en die draaide Danny er bijna in een keer in en vijf minuten later pegelde Daniel net over. Na tien minuten kwam SVIJ over de middenlijn, de bal ging over onze linkerkant waar de SVIJ speler een fantastische voorzet gaf die eindigde bij de tweede paal waar de oudste (44 jaar) en slimste man van het veld helemaal vrij stond en scoorde 1-0.

Het blijft onbegrijpelijk dat dit soort dingen blijven gebeuren, maar onze goddelijke linkervoet besloot een vrije trap die lag als een korte corner in een keer in de goal te krullen, dat lukte Danny en maakte 1-1. Daarna hadden wij de meeste kansen, maar Danny en Joey hadden pech in de afronding.

Na een klein half uur moest Bart weer eens optreden, hij redde knap en gooide de bal snel uit.

Toen de bal bij Wesley kwam, gaf hij hem snel op Joey die alleen voor de keeper miste.

Vlak voor de rust gingen Rick en Wesley alleen op de keeper af; Rick legde de bal breed op Wesley, maar door een polletje begon de bal te stuiteren en weg kans.

We hadden dus zeker met 1-4 voor moeten staan, maar het bleef bij 1-1 en dat was tegen de verhouding in.

De tweede helft zwaar wind tegen, maar we begonnen met kort spel meteen goed te voetballen wat resulteerde in een kans voor Randy, maar ook deze ging mis.

Vlak daarna kwam de oude voetbalwet weer eens om de hoek kijken, een mindere uittrap en de bal kwam bij de spits die van zeker vijfentwintig meter raak pegelde 2-1. We moesten voor de zoveelste keer dit seizoen de achtervolging inzetten. Uit een corner bij onze goal ontstond een scrimmage en we kwamen er met wat geluk goed uit.

Joey pakte de bal op aan de rechterkant, passeerde een man en stak bijna het hele veld over en gaf Rick een kans, maar ook deze ging mis.

Dan weer een corner tegen en de grootste die er bij liep stond vrij en maakte de 3-1. Weg periode dacht ik en weg toetje aan het eind van het seizoen.

Bas van Galen kwam erin als stormram, maar ook met hem hadden we geen geluk met de kansen die we hadden. Slechts eenmaal kreeg hij de bal bij Randy die scoorde, maar de tijd was tekort om er nog wat van te maken. De nederlaag was een feit en Schoten een illusie armer. Na de wedstrijd waren er een hoop verwijten en dat is wat we niet moeten doen, het leken wel kleine kinderen van wie het speelgoed werd afgepakt. Vorig jaar zaten we in de Vijfde klasse en promoveerden we met wat geluk, en nu draaien we als promovendus bovenin mee. Er lopen spelers bij ons die vorig jaar niet of weinig hebben gespeeld; Randy, Wesley en Murat.

Er waren er twee bij die twee jaar geleden nog speelden in DSS 8 en Donny en Marvin startten niet na hun schorsing. We hebben een leuk ploegje, waar als iedereen zijn best doet en keihard werkt, het iedereen moeilijk kan maken, maar als de werklust en felheid er niet is zoals deze zondag wordt het tegen iedereen moeilijk.

Allemaal uithuilen en opnieuw beginnen, in de tweede periode hebben we vijf punten uit drie wedstrijden en de bovenste heeft zeven punten dus alles kan nog.

Zondag vol gas tegen Beverwijk en een overwinning en we blijven bij, knallen dus!!!!!!!!!!!

Milko Pieters