Passie, strijd en de nul

Eendracht '82 sc. 2 (zon)

31 oktober 2021 12:00

R. Ket

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond dan eindelijk een mooie Schoten dag op het programma. Alle zondagteams speelden thuis, wat betekent dat het na afloop dan toch altijd net iets gezelliger is. Wellicht was dit ook de reden dat er op de spelerslijst van Schoten 3 maar liefst 19(!) man stonden. “Gelukkig” haakten er nog 3 af, Branco en Raymond met een blessure en Ishan moest toch werken. Zodoende waren er maar 5 wissels.

De eerste 20 minuten van de wedstrijd waren rommelig, veel onzuivere passes en weinig aanvallen die tot een kans lijden. Gelukkig is het van de kant van Eendracht niet veel beter, wat ervoor zorgt dat het niet heel aantrekkelijk is om naar te kijken. Tel hierbij op dat het ook nog is begint te regenen. Echter zorgt deze regen er wel voor dat er wat meer power in het veld komt, eerst is het Nick die via een balverovering in de zestien van Eendracht de bal bij Quincy krijgt. Deze geeft hem terug aan Nick, kapt zijn tegenstander uit, kapt hem vervolgens nogmaals uit en schiet de bal dan langs zijn liggende tegenstander en de keeper, 1-0!

Echter is ook Eendracht wakker geworden en komt de bal op de rand van het zestienmetergebied voor de voeten van de spits. Deze schiet de bal via Sjors langs Jeremy, maar niet langs Daniel. Gelukkig voor Schoten staat hij op de lijn en helpt Jeremy de nul te houden.

De laatste kans van de 1e helft is voor Schoten als Quincy de diepte in wordt gestuurd. De verdedigers van Eendracht schreeuwen buitenspel, maar de grensrechter vlagt niet en scheidsrechter Pelser fluit niet. Echter verwacht Quincywaarschijnlijk dat er toch gefloten gaat worden, want in plaats van door te rennen richting de keeper, schiet hij de bal nu van verre afstand over de goal.

Na de rust gaat Eendracht nadrukkelijker opzoek naar de gelijkmaker, maar is het óf Jeremy óf de stugge Schoten verdediging die een gelijkmaker voorkomt.

Zo houdt Jeremy Schoten op de been als een Eendracht aanvaller van een meter of 16 kan uithalen, maar met een fraaie duik brengt Jeremy redding. Niet veel later mag hij wederom aan de bak als een afstandsschot via zijn hand net naast gaat.

Toch lukt het Eendracht om een gaatje te vinden in de Schoten verdediging, zij het dat de aanvaller de bal met zijn hand meeneemt en vervolgens achter Jeremy schiet, de goal wordt afgekeurd, tot grote woede van Eendracht. Sommige spelers raken zo gefrustreerd dat er diverse tackles worden gemaakt op het gladde veld, wat in een enkel geval lijdt tot een gele kaart.

Van de man meer situatie wordt goed gebruik gemaakt door Schoten. Eerst is het Jordy die met een balverovering op eigen helft opstoomt. Eenmaal aangekomen op de helft van Eendracht besluit hij de bal toch maar af te geven aan Tom. Die kapt zijn tegenstander uit en schiet met rechts, hij heeft nog nooit gescoord met rechts, en zal dit ook nu niet doen, de bal rolt net naast de verkeerde kant van de paal.

Toch komt Schoten op 2-0 dankzij een cadeautje van Eendracht. Rond de middenlijn geeft een verdediger een totaal verkeerde breedtebal, waardoor hij Quincy een vrije doortocht geeft naar de keeper. Een op een met de keeper faalt hij niet en tikt de bal in het doel, 2-0!

De wedstrijd zit in de knip. Schoten mag 3 punten bijschrijven. Houdt voor de eerste maal dit seizoen de nul en het biertje na afloop smaakt toch net weer wat lekkerder.