Hèhè

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Het is zondag 6 maart 2022. Een zonnetje in combinatie met een koud windje zorgen voor redelijke voetbalomstandigheden. Het veld daarentegen heeft er wel is beter bij gelegen, maar zeg nou zelf, er is toch niets mooiers dan voetballen op echt gras?

En zo gebeurd het dat stipt 12:00u scheidsrechter Jeroen voor het eerst fluit. Schoten – Westzaan is begonnen. Is het nou de laatste wedstrijd van Tom of speelt hij toch nog mee tegen Zaandijk thuis volgende week? We gaan het zien. Echter had Tom toch wat last van zenuwen blijkt na 5 minuten spelen als hij een lage voorzet vanaf rechts, op 6 meter van de goal, perfect voor zijn linkervoet ontvangt en de bal achter de keeper mag schieten, helaas gaat deze kans verloren en schiet Tom ver, heel ver naast.

De eerste kans voor Westzaan ontstaat na een cadeautje van Nick, als een verkeerde terugspeelbal recht in de voeten van de spits komt, echter gaat zijn schot recht op Joey af die redding brengt.

De volgende kans die zich aandient is weer voor Schoten als de snelle Ket aan de linkerkant de diepte in wordt gestuurd, hij snijdt naar binnen en haalt met rechts uit, helaas recht op de vuisten van de keeper van Westzaan.

Ook Westzaan krijgt voor rust nog bijna een kans. In minuut 45 wordt er een steekbal gegeven naar de linksbuiten van Westzaan die nog 35 meter naar de goal toe moet en weinig verdedigers meer voor zich heeft, gelukkig fluit scheidsrechter Jeroen voor de tweede maal vandaag, rust.

De tweede helft is nog maar net begonnen als Schoten een corner kort neemt. De bal komt uiteindelijk op zo’n 20 meter van de goal bij Daniel terecht. Hij krijgt alle ruimte om uit te halen, vader Ruud steekt zijn handen langs de kant al de lucht in als de bal Daniel zijn voet heeft verlaten, maar dan ketst de bal onderkant lat weer uit het doel. Volgens Daniel was de bal achter de lijn geweest, volgens de scheidsrechter niet.

Tien minuten later. Daniel gaat toch nog een keer naar de scheidsrechter toe om te vragen of die bal nou niet de lijn had gepasseerd, maar de scheidsrechter blijft bij zijn standpunt.

Niet veel later volgt er weer een corner voor Schoten die bij de tweede paal op het hoofd van Jorrell belandt, zijn kopbal gaat via de keeper en de lat weer het doel uit, maar de bal valt deze keer perfect voor Ket die de rebound kan inkoppen, 1-0!

Dat het na deze goal niet 2-0 is geworden heeft Schoten aan zichzelf te danken als twee identieke aanvallen zich voordoen. Tom gaat zijn man aan de rechterkant voorbij, snijdt het zestienmetergebied binnen, maar gaat voor eigen succes in plaats van de bal breed te leggen op de vrijstaande Sjors. Tot tweemaal toe gaat zijn inzet naast de goal.

Aan de andere kant is Westzaan voornamelijk gevaarlijk met schoten van afstand die makkelijk gepareerd worden door Joey en mocht Westzaan een enkele keer wel in het zestienmetergebied komen dan heerst Joey ook daar door zeer attent te keepen.

Toch zorgt de stand van 1-0 ervoor dat de Schoten supporters tot het eind van de wedstrijd in spanning zitten en is niemand er nog gerust op, gezien de vorige wedstrijden, dat de 3 punten wel even worden binnengehaald. Des te lekkerder is het als Ket 4 minuten voor het einde zijn tweede van de middag maakt als Tom wederom vanaf rechts het zestienmetergebied was ingegaan, wederom een schot op goal maakte, wederom zijn inzet niet achter de keeper zag verdwijnen, maar gelukkig stompte de keeper deze keer zijn schot recht in de voeten van Ket die de bal in het lege doel kon tikken, 2-0, einde wedstrijd!

Zo is dan eindelijk de eerste overwinning van 2022 een feit, op naar volgende week, alweer een thuiswedstrijd!