Schoten 1 (zon) - Beverwijk 1 (zon)

Beverwijk 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

4 december 2011 14:00

Snijders, Th.H.J.

Het was weer gezellig druk deze zondag in de kantine, de Veteranen hadden tegen EDO gespeeld en die bleven even hangen, net zoals het tweede dat even daarvoor had gespeeld tegen United.

Het was weer winderig, maar niet zo erg als de week ervoor, dus konden we gewoon voetballen en niet op hoop van zegen. Dat de nederlaag nog even doorwerkte hebben we op de trainingen gemerkt, er werd gesproken en ze maakten elkaar verwijten. Dat ze met z'n allen een oplossing vonden was mooi, want er werd goed getraind. Zoals Bert al schreef is het lastig voetballen tegen Beverwijk, ze zijn iets te zwaar en hard (niet gemeen) en hadden zoiets van we gaan ervoor.

Dat resulteerde al snel in een kopkans voor de gasten die er gelukkig niet invloog, maar in de vijfde minuut was het raak. De spits van beverwijk werd zo slecht gedekt dat hij helemaal vrij kon scoren:   0-1. Alweer een domper en achter de feiten aan lopen en dat is wat we net niet wilden.

Na tien minuten kregen wij een terechte penalty tegen, de speler die hem nam stuurde Bart de verkeerde hoek in en het was 0-2. Arslan werd gewisseld voor Donny en de trainer had een minuut nodig om zijn elftal opnieuw neer te zetten.

Hij ging vol op de aanval spelen en hoopte op resultaat. Dat deze trainer een gelukkige hand van wisselen heeft mogen we stellen, want het gaat elke keer beter daarna.

Nu ook, want er was vlak na de penalty een eerste goeie aanval en Rick kreeg voor ons de eerste kans van de wedstrijd. Bij ons bleef het een gatenkaas, want uit het niets stond er weer een speler van Beverwijk alleen voor Bart, hij schoot de bal over Bart, maar naast.

Daarna leken we iets beter te gaan voetballen, een goede pass van Jeffrey op Wesley die de bal aan Randy gaf en hun goede keeper redde knap.

Vlak daarna moest Bart weer handelend optreden en gleed Marvin de bal weg, de 0-3 hing ook nog in de lucht. Net voor het half uur kregen wij een vrije trap op 25 meter van de goal. Het schot van Donny was mooi maar de redding van de keeper ook.

Iets na het half uur stuurde Rick Donny weg, maar schoot net naast, gevolgd door weer een redding bij ons waar Jeffrey de bal net voor de lijn weghaalde.

Wat is het toch heerlijk om rustige snelle jongens te hebben die heerlijk uit hun taak voetballen.

Jeffrey is de constante factor en als eerstejaars senior kan hij alleen nog maar groeien. Marvin (terug in de basis) besloot om een lange bal op Rick te geven die keurig afrondde 1-2.

Vlak voor de rust kregen wij nog een vrije trap die kort werd genomen, van Donny naar Randy die Wesley vond voor een een-twee en weer redde hun keeper. Het was rust en een 4-4 stand had meer recht gedaan aan alle kansen. De thee was op en de tweede helft begon. Randy kreeg de bal en begon aan een slalom waar niemand wijs uit werd behalve hij zelf, 2-2 en een schitterende goal.

Vlak daarop kreeg Randy een mooie steekpass van Wesley, maar weer hun keeper stond in de weg.

Na tien minuten in de tweede helft gaf Wes de bal weer aan Randy die nu wel scoorde 3-2.

Daarna had de keeper weer twee mooie reddingen op schoten van ons en dat werd best vervelend.

Doordat wij de vierde niet maakte zei een ongeruste Rene Stuur als hun nou maar geen 3-3 maken, Dat had hij nog niet gezegd en Beverwijk had wat kleine mogelijkheden waarbij de prima spelende Sjors Pelser de bal nog eens vlak voor de lijn weghaalde.

Een mooi samenspel tussen Rick en Donny zorgde ervoor dat Rick de 4-2 scoorde en Rene Stuur rustig kon ademhalen. Daarna een aanval waarbij Donny de buitenspelval omzeilde en alleen op de keeper afging. Die was waarschijnlijk zo boos dat hij niets deed en de 5-2 op het bord zette. De 6-2 maakte Rick uit een pass van Jef. Hij had de bal op eigen helft opgepikt en na een lange rush besloot hij niet zelf te schieten, maar de bal aan Rick te geven; een trainingsgoal.

De wedstrijd was gedaan en toen we alle uitslagen hoorden bleek dat we gedeeld bovenaan staan met DIO.

Er komen mooie weken aan met volgende week HBC uit die de "burenruzie" verloor van RCH en vast wat wil rechtzetten. Na de winterstop komt DSOV op bezoek, de virtuele koploper, en de week daarop bezoeken wij DIO.

We staan allemaal dicht bij elkaar, dus interessante wedstrijden.

Gelukkig hebben we een trainer die weet wat hij wil en niet schroomt te wisselen, al zijn het de ervaren spelers. Vandaag zat Arslan niet goed in de wedstrijd en haalde hij hem eruit, daarvoor waren Daniel en Murat al eens aan de beurt.

Het gaat om het team en dan het individu, en als we dat voor ogen houden komt het allemaal wel goed.

Dan de man van de wedstrijd. Het is vrij simpel om te zeggen Rick met zijn drie doelpunten of Randy die er twee maakte.

Er was er voor mij vandaag een die het verschil maakte en dat was Wesley. Hij werkte voor het team en bood zichzelf maar een kans die hij miste.

De afgelopen weken waren minder en zat menig Schotensupporter zich wel eens te ergeren, maar nu was het weer de Wes die we kenden. Klein excuus is de enkelblessure waar hij al een tijdje mee loopt en die Piet handen vol werk brengt.

Milko Pieters