1 Wedstrijd, 2 gezichten, 1 uitslag

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Afgelopen zondag stond de thuiswedstrijd tegen Velsen op het programma, een van de teams die om de bovenste plekken meedoen in deze competitie. Dat Velsen deze wedstrijd uiterst serieus neemt, blijkt wel als de trainer van hen de wedstrijd Schoten – HYS komt kijken om een analyse te maken van Schoten. Wat hij echter niet weet is dat er ongeveer iedere wedstrijd wel 5 spelers ontbreken bij Schoten, waardoor een analyse maken zeer knap is.

Toch bleek in de eerste helft dat Velsen zijn zaakjes goed op orde had, zij het met een beetje hulp van Schoten. Want zo is het Tom die ongeveer na 2 minuten spelen een verkeerde breedtebal op eigen helft geeft, er volgt een steekbal richting de rechtsbuiten van Velsen, die rakelings langs het doel van Jeremy gaat.

Niet veel later ontstaat er wederom een kans voor Velsen, ditmaal via de linkerkant van hen, het schot wordt in eerste instantie gered door Jeremy, in de rebound probeert Bakker de bal weg te werken, echter belandt deze voor de voeten van de spits van Velsen, die op zijn beurt de bal net naast het lege doel schiet.

Toch is het wachten op de 0-1 gezien het slordige spel van Schoten dat zich voornamelijk uit in balverlies middels simpele passen over een meter of 10. En op de eerste goal van deze middag hoeft Velsen niet meer lang te wachten als een steekbal richting de linksbuiten onderschept lijkt te worden door Nigel, echter zorgt een struikeling over het veld/zijn eigen voeten ervoor dat de bal toch bij de linksbuiten van Velsen komt die een vrije doortocht heeft naar Jeremy en deze passeert, 0-1!

Na deze goal is de Velsense storm gaan liggen en wordt er weinig meer gecreëerd door hen. Creëerde Schoten wel iets? Nee, het zat er de eerste helft niet in.

In de rust wordt er gewisseld en komt een ijverige Jorrell, die ontbrak in de analyse van de trainer van Velsen, aangezien hij sinds een maand of 3 weer is het team kwam versterken en een goed uitgeruste Bas, die net terug was uit Amerika, het veld in.

Dat deze wissels een positief effect hadden op het spel van Schoten blijkt wel direct als zij het voortouw nemen en de persoonlijke duels winnen, de rest van het team pakt dit gelukkig snel op en gaat hierin mee. Het resultaat hiervan is dat er veel scrimmages ontstaan in het zestienmetergebied van Velsen. Veel “bijna” kansen ontstaan voor Tim en Jorrell en de grootste kans ontstaat voor Nick als hij de bal uit wederom een scrimmage op een meter of 4 van het doel ontvangt, al vallend naar achter lijkt het moeilijker om deze bal over te schieten als erin, maar helaas voor Schoten krijgt Nick de bal toch over het doel.

In een van de spaarzame counters van Velsen wordt het dan toch bijna 0-2, als wederom de linksbuiten alleen op Jeremy mag afgaan. Gelukkig voor Schoten wordt deze (on)terecht afgevlagd voor buitenspel.

Het laatste kwartier van de wedstrijd probeert Schoten met een ultiem slotoffensief nog iets te creëren, maar verder dan een wanhoopsschot van Bas en vele rommelige momenten komt Schoten niet.

Zo is het in 2022 nog steeds wachten op de eerste overwinning en komt volgende week Westzaan op bezoek in een van de gezelligste kantines van Haarlem.