Onze Gezellen 2 (zon) - Schoten 2

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

11 december 2011 11:00

Moerenhout, E.

De derby van Haarlem Noord is zonder twijfel OG - Schoten of andersom. Nu hadden wij het genoegen de eerste wedstrijd te winnen en wilden de tweede wedstrijd ook in winst omzetten. De groep was gretig en wilden zo snel mogelijk aan de wedstrijd beginnen om te laten zien wie dit jaar de beste was. In het begin van de wedstrijd kreeg Danny Kok al meteen een grote kans maar helaas.

Daarna was het Ihsan, hij won zijn duel ging een een-twee aan en knalde van zeker 25 meter raak 0-1. Daarna een mooie crosspass op Danny die de bal aan Ihsan geeft, maar een hobbeltje op het slechte veld verpest zijn schot. Dan een lange bal van Raymond op Sinan die vanaf de punt van de zestien de bal in de verre kruising schiet 0-2. Dennis Woelinga draait zich vrij en haalt verwoestend uit, maar raakt slechts de paal. Deze optelsom gebeurde allemaal in de eerste tien minuten, daarna werd het een beetje vlak. Onze rechtsback van de dag vond dat er wat moest gebeuren en als een Roberto Carlos in zijn beste dagen liep hij langs de lijn om de bal op het eind onder de keeper door te schuiven 0-3.

Daarna krijgen we nog vier grote kansen om de voorsprong te vergroten maar dat lukte niet, de enige kans van OG keek Roy op de kruising.

In de rust was het rustig en iedereen dacht al klaar te zijn met dit potje, maar het is een derby en dat is toch altijd net even anders. Na tien minuten in de tweede helft krijgen we een penalty tegen die Roy niet kon stoppen 1-3.

Er was nog niets aan de hand al speelde OG iets beter dan de onze. Dan in de twintigste minuut van de tweede helft ging de bal weer op de stip, er was een handsbal, maar zeker twee meter buiten de zestien, maar de scheidsrechter besliste anders.

De tweede penalty kon Roy ook niet stoppen en de 2-3 stond op het bord.

Het werd nerveus langs de lijn bij ons, er werd even geroepen dat het feller moest, en feller werd het.

De ingevallen Lennart Stuur ging goed door op de keeper die de bal van schrik in zijn voeten speelde.

Lennart ging alleen op de keeper af die hem vast pakte om hem het scoren te beletten, maar Lennart ging als ware hij Hercules door, schudde de keeper af en scoorde de 2-4.

De wedstrijd zat in de tas dachten wij, maar ja derby hé!!!!.

Eerste mooie goal van OG valt kort daarna, een voorzet van de zijkant en de langste man van het veld kopt raak 3-4. Zou het dan toch niet lukken twee maal van ze te winnen?

Die angst kwam vijf minuten voor tijd uit, onze rechterkant lag open en toen er een lange bal kwam over die kant kon hun aanvaller doorgaan en de 4-4 aantekenen.

Het gevloek was niet van de lucht, de tegenpartij stond ons uit te lachen en wij likten onze wonden. Hoe was het mogelijk na zo'n eerste helft toch nog gelijk te komen?

Maar ja, een derby is pas afgelopen nadat de scheidsrechter voor het laatst heeft gefloten. Wij trokken wederom ten aanval en Anil, die goed naar de rechterkant was uitgeweken, gaf een mooie voorzet die Mitchell Ket snoeihard inschoot 4-5 en we konden weer lachen.

Toen even later Anil dezelfde actie had en voorgaf op Lennart die raak kopte was de stand 4-6 en de wedstrijd beslist.

Deze derby eindigde in een korfbaluitslag en met Schoten toch wel terecht als winnaar.

Zo sluiten wij vlak voor de feestdagen af op een vierde plek in de competitie en dat is de laatste jaren al eens minder geweest.

We zijn een nieuwe weg ingeslagen en moeten nu ook in de duels tegen de top drie slimmer worden om ook die wedstrijden te winnen.

Er zit genoeg rek in de ploeg om omhoog te blijven kijken en misschien nog wel iets te stijgen.

Milko Pieters