Schoten JO17-1 - UNO vv B2

B-Junioren (voorjaar), B1, 3e klasse 18

26 maart 2011 13:00

Ed Strobel

Na de afstraffing vorige week tegen hetzelfe team van UNO was de motivatie nu een stuk groter en het voetbal veel beter. De mouwen werden opgestroopt en zelfs waren er af en toe driekhoekjes te ontdekken die een avond daarvoor door het Ned. XI-tal veelvuldig getoond waren. Na een aantal kleine kansjes over en weer was het UNO dat na een verkeerd genomen achterbal zomaar kon scoren. Een paar minuten later was er wederom een foutje wat de 0-2 opleverde wat eigenlijk niet conform de wedstrijd was.

In de rust werden alle spelers op de foto gezet om naderhand tot wasdom te komen op de site. Vrij vlot in de tweede helft werd Lorenzo onderuit gehaald in het strafschopgebied waarop de uitstekend fluitende Ed Strobel niets anders kon doen dan de bal op de stip te leggen. Barry schoot deze feilloos binnen.

De toeschouwers gingen ervoor zitten, maar het was UNO dat direct vanaf de aftrap gelijk de 1-3 liet aantekenen en eigenlijk de wedstrijd op slot gooide. Dat UNO uiteindelijk 1-6 maakte was grotendeels te wijten aan misverstanden en fouten, maar de B1 liet zien dat er een duidelijk stijgende lijn in het spel is waar te nemen en dat ze niet voor niets op de tweede plaats staan. Het kampioenschap zit er niet meer in, maar het vice-kampioenschap hebben ze nog helemaal in eigen hand en daar had niemand een paar maanden geleden rekening mee gehouden.