HBC 1 (zon) - Schoten 1 (zon)

HBC 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

11 december 2011 14:00

Zandbergen, P.N.

We waren net op tijd bij HBC om vanaf de tweede minuut de wedstrijd te gaan volgen. De oude houten tribune staat er nog steeds en zat behoorlijk vol en Heemstede rekende op een overwinning.

HBC had drie keer op rij verloren en boekte in het verleden vaak goede resultaten tegen ons. Dat waren ze nu ook van plan en met hulp van Bart, Bart raakte de bal niet goed, en de eerste kans van de gastheren werd overgeschoten. Als je denkt dat iedereen daar scherp van wordt, nou niet echt!

Sjors had de bal aan de voet en zocht naar iemand die vrij stond, die werd niet gevonden, en waar op het kunstgras je makkelijk een balletje onder de voet mee kan nemen bleef die bal nu steken en kwam HBC er snel uit en kreeg een corner. Die corner werd genomen op de grootste man die er bij liep, hij kopte goed in, maar Bart redde prima.

Toen kwam ons eerste wapenfeit, Rick ging een één op een duel aan en haalde hier een corner uit. Die corner werd genomen en eindigde bij de tweede paal waar Rick de bal niet goed raakte. Na twintig minuten had Daniel last van het hobbelige veld, de bal schoot onder zijn voet door en de aanvaller van HBC scoorde beheerst 1-0.

Weer een achterstand, en wat het ergste was totaal geen gevoel dat het goed zou komen. Na een half uur was het weer raak, er werd niet gevlagd voor buitenspel dachten sommigen, maar doordat er een verdediger bleef hangen kon hij niet vlaggen en kon dezelfde aanvaller van HBC afdrukken voor de 2-0. Aan die snelle spitsen van hun hadden we de handen vol en hoe gingen we de pass van achteruit er uit halen?

Voordat we daar een antwoord op hadden lag de 3-0 in het netje, weer een snelle aanvaller die we niet bij konden houden en weer raak. Vlak voor de rust deed de trainer een dubbele wissel, en dat doet hij meestal goed. Meteen na de rust en binnen de minuut scoorde Donny uit een voorzet van Rick de 3-1. Dan heb je nog een hele helft om twee goals te maken.

We hadden goede hoop langs de lijn, ook al omdat we de wind mee hadden. Het aanvallende spel maakte dat HBC ook zijn kansjes kreeg, maar tot drie keer toe scoorden zij niet. Het was een half uur lang een wedstrijd die HBC kon beslissen of wij konden omdraaien. Helaas er gebeurde niets en vijf minuten voor tijd ruimde ik mijn blocnote op, de hoop was weg. Maar dan plotseling vijf minuten voor tijd: Randy liet voor het eerst deze wedstrijd zijn klasse zien, passeerde een verdediger en gaf Donny een vrije schietkans. De keeper pareerde de bal half waarna Joey de bal inkopte.

De wedstrijd lag plotseling open en de angst zat er goed in bij HBC. Onze jongens gingen er vol voor en twee minuten later was het 3-3.

Ik had mijn boekje nog in de zak zitten en weet niet meer precies wat er gebeurde, maar Joey ging als een kamikaze op de bal af in een kluwen van spelers en drukte de bal tegen het net. Pas na de wedstrijd hoorden we dat hij scoorde, want wij hadden het niet gezien zo druk was het in hun zestien.

Zouden we dan toch nog gaan winnen dacht ik even.

Er waren nog twee kansen, een voor HBC en een voor ons, maar die gingen beiden mis.

We mochten blij zijn met het punt en gaan plezierig de winterstop in.

Het eerste weekend van januari gaat de selectie op trainingsweekend om hopelijk het nieuwe jaar dezelfde resultaten te halen.

De man of the match kon ik vijfentachtig minuten niet vinden, maar Joey van der Schrier heeft door zijn twee doelpunten er het meeste recht op.

Namens Dennis Groot

Christiaan Horn

Willem van Kuijk

Milko Pieters