Een achtklapper!

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Parkstad op het programma en iedereen weet nog wat er uit allemaal gebeurde. Drie goals van Ishan, twee buitenspelgoals van Parkstad en 1 punt mee naar Haarlem. Tijd om vandaag revanche te nemen.

Echter kijkt Schoten al snel tegen een achterstand aan als Donny op eigen helft de bal verliest. Gelukkig wordt dit hersteld door Daniel en komt hij in balbezit in zijn eigen zestienmetergebied, maar tot ieders verbazing gebeurd er iets wat hem eigenlijk nooit overkomt, Daniel verspeelt de bal aan de spits van Parkstad, deze legt de bal terug en geeft zijn teamgenoot een niet te missen kans, 0-1!

Deze achterstand is een wake-up call voor Schoten, want een ware aanvalsplaag op het doel van Parkstad ontstaat. Eerst is het Donny die een perfecte voorzet op maat ontvangt van Tom, vanaf randje zestien komt hij alleen voor de keeper, helaas schiet hij de bal precies in de hoek die de keeper uitkiest. Ook kansen van Michel en Nick blijven onbenut en uiteindelijk is het Kenneth die de verdiende gelijkmaker aantekent. Een afgeslagen corner komt bij hem terecht, in eerste instantie wordt zijn schot met rechts geblokt door een verdediger, maar in tweede instantie gaat zijn schot met links over de keeper heen in het doel, 1-1!

Luttele minuten later is het 2-1 als Donny een vrije trap vanaf de zijkant in eenmaal in de verre hoek krult, 2-1!

De 3-1 ontstaat uit een inworp van Branco. Nick laat de bal lopen voor Sjors, die met een mooie lichaamsschijnbeweging zijn tegenstander in de luren legt en zo het zestienmetergebied ingaat, een lage voorzet richting Donny zorgt voor de 3-1!

Donny scoort niet vanuit een pass van Tom, dan doe ik dat niet vanuit een pass van Donny moet Tom gedacht hebben als hij op slag van rust een niet te missen kans krijgt. Bijna een kopie van de kans van Donny is het, met deze keer alleen Tom als misser.

Rust.

In de kleedkamer ging het natuurlijk even over Tom z’n misser, om dit goed te maken besluit hij in de 48e minuut maar de 4-1 aan te tekenen. Nick verovert de bal van een Parkstad verdediger, passt naar Sjors die de bal, net als op trainen, inlevert bij Tom. Op 20 meter van de goal besluit hij met een schitterende stift zijn misser van de 1e helft maar goed te maken, 4-1!

Donny was in de kleedkamer ook even toegesproken over zijn misser, dus ook hij was extra scherp de 2e helft en zo wordt een te korte terugspeelbal van Parkstad genadeloos afgestraft door Donny, 5-1!

De 6-1 is een een-tweetje tussen Michel en Nick, waarbij Michel op het laatst nog even zijn tegenstander uitkapt en met links in de verre hoek de keeper voor de zesde maal deze middag kansloos laat.

Je hebt binnen Schoten 2 een paar spelers die al lang in het team spelen, maar die zelden scoren. Zo een is Raymond er ook, maar als hij dan scoort, dan is ie van grote schoonheid. Mee opgekomen als linksback ontvangt hij de bal op zo’n 18 meter van de goal van Tom en met een heerlijke krul belandt de bal precies in de kruising, 7-1!

De 8-1 is er een in de categorie wie reageert er als eerst? Sjors geeft een dieptebal richting Tim, die besluit er niet achteraan te gaan, ook de verdediging van Parkstad besluit er niet achter aan te gaan, net als de keeper van Parkstad. Dan besluit Nick er maar achter aan te gaan. Kenneth en Michel zijn inmiddels aangesloten met 1 verdediger in hun nek. Nick passt naar Kenneth, die bediend Michel en die schiet de 8-1 tegen de touwen!

In de laatste 5 minuten van de wedstrijd is de concentratie en organisatie een beetje weg bij Schoten en scoort Parkstad nog tweemaal, jammer voor Jeremy en de verdediging, maar het doet verder niets af aan de teamprestatie van vandaag. Op naar volgende week, DSOV uit.