Schoten JO10-1 sluit seizoen 2022 - 2023 overtuigend af

2064KE
SPAARNDAM
tel. 023-5372904

Opa’s Henk (Jilles) en Jaap (Vince) staken vervlogen tijden in en modern jasje door op de fiets (elektrisch) naar de uitwedstrijd tegen Spaarnwoude JO10-1 te gaan en werden op een heerlijke pot voetbal getrakteerd zonder de afwezige Jamie.

Schoten begon furieus aan de wedstrijd en nam direct het heft in handen, Luke schoot voorlangs, maar even later was het raak uit een assist van Mick open de Luke de score. Schoten bleef aanvallen maar een lange bal van Spaarnwoude met de wind in de rug betekende de 1-1. Even later kapte een aanvaller een Schoten verdediger uit en dat betekende tegen de verhouding in 2-1. De gevaarlijke aanvaller Luke zag een bal voorlangs vliegen. Door goed doorjagen van de felle Vince kwam de tweede bal voor de voeten van de uitstekend spelende middenvelder Jace en deze scoorde op fraaie wijze. Een combinatie tussen Vince en Luke betekende dat de laatste Schoten opnieuw op voorsprong zette. Mick kreeg nog een mooie kans om de voorsprong uit te breiden en ook Vince zag zijn poging één op één met de keeper gestopt worden door de uitblinkende keeper van Spaarnwoude. Spaarnwoude wist voor rust nogmaals te scoren en dat betekende 3-3.

Met de wind in de rug begon Schoten opnieuw sterk aan de tweede helft met kansen voor Vince en Luke na een prachtige diepe bal van Vince welke door Luke werd naast geschoten. Maar Schoten bleef oppermachtig met Jace en de overal opduikende Demian op het middenveld en met de goede ingrijpende Jilles en Djessie als overheersende verdedigers en zo nodig gesteund door de prima keepende Nout.

Het overwicht van Schoten moest dan ook beloond gaan worden. Luke zorgde opnieuw voor een voorsprong. Een corner van Luke werd helaas voor Demian door hem op de lat gekopt. Luke maakte het gaatje nog groter door met een afstandsschot de 3-5 aan te tekenen. Het
laatste gedeelte mocht Djessie het doel verdedigen. Een prima combinatie tussen Demian, Vince en Mick stelde de laatste in staat om de zesde goal te maken. Nog was de koek niet op Vince kwam opnieuw oog in oog met de keeper van Spaarnwoude en uit de afgeslagen bal scoorde Demian de zevende tot zijn grote vreugde nadat hij al diverse pogingen had zien mislukken door van te verre afstand te schieten.
Keeper Djessie speelde nog een hoofdrol door 3x achterelkaar als winnaar uit de strijd te komen, maar hij kon niet voorkomen dat Spaarnwoude nog éénmaal het net vond.

De opa’s konden de thuisreis met een grote glimlach op hun gezichten weer naar Haarlem aanvaarden. Al met al hebben jullie supporters dit seizoen kunnen genieten van leuke wedstrijden met veel doelpunten. In de eerste seizoenhelft totaal 114 goals voor en 51 tegen en vanaf januari in de hogere klasse 63 doelpunten voor en 79 tegen.

Opa van Vince