Scouts zien Schoten JO10-1 verliezen van DSS JO10-4

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Met de vooraankondiging door coach Wesley via de app, dat er vandaag veel scouts van de topclubs van o.a. Ajax, Feyenoord, AZ en Utrecht aanwezig zouden zijn om de talenten van Schoten nader te bekijken werd de wedstrijd tegen DSS aangevangen.

Of de boys hierdoor nerveus waren, bleek al vanaf de aftrap van DSS, zij denderden in één keer door naar het doel van Schoten en prompt stond de 0-1 op het scorebord. DSS speelde slim de lange bal en het was aan een redding van Demian te danken dat de achterstand niet groter werd. Even later was het toch raak en stond de 0-2 op het bord. Gelukkig werd de nervositeit minder en trok Schoten alles uit de kast om de matige start ongedaan te maken. Uit een scherpe corner van Luke schoot een van de eigen verdedigers van DSS in eigen goal. DSS bleef gevaarlijk met de counter en Nout wist met een fraaie redding verder onheil tot dat moment te voorkomen. Laatste man Jilles trok mee naar voren en zag zijn harde schuiver gekeerd worden door de DSS keeper. De verdiende 2-2 kwam van Demian die opnieuw een scherpe corner van Luke wist te verzilveren. Tot genoegen van de scouts kwam Schoten op voorsprong door opnieuw Demian, die vanuit een onmogelijke hoek de 3-2 aantekende. Verdedigend ging het nu beter door goed werk van Djessie en Jilles met op het middenveld de felle Jace.

De rust ging in met deze kleine voorsprong, maar de Schoten supporters waren er niet gerust op. DSS bracht beduidend meer lengte en fysiek en de Schoten spelers hadden daar moeite mee. Vince werd regelmatig afgetroefd door de grotere tegenstander en kwam niet aan voorzetten toe, ook Mick had het moeilijk tegen de grotere tegenstander en in de spits kwam Jamie er ook nauwelijks aan te pas. DSS kopieerde de eerste goal door direct na de rust de gelijkmaker te scoren. Een schot van 25 meter van DSS betekende 3-4. Mick kreeg nog een dotje in een 1 tegen 1 situatie met de keeper van DSS, alleen bleek deze net iets attenter. Jace verzond nog een prachtige steekpass maar Jamie kon er net niet bij. De laatste had nogmaals pech dat zijn schot op goal door de keeper werd gered. DSS counterde naar 3-5. Binnen een minuut schoot Luke snoeihard op doel maar de keeper wist met een fraaie redding met 1 hand de bal onder de lat weg te werken. Het volgende schot van Luke was wel raak 4-5. Demian maakte de 5-5 en het kon nu alle kanten op. Een vrije trap van DSS werd ongelukkig door Jilles over de graaiende handen van zijn eigen keeper gekopt. Schoten moest weer in de achtervolging en dat leidde door een schot met LINKS van Jamie tot de gelijkmaker. DSS schoot van afstand opnieuw raak en Djessie die Nout als keeper was komen vervangen was kansloos. Ondanks een goede redding van Djessie kon hij niet voorkomen dat even later een vrije trap van DSS opnieuw doel trof. Luke schoot op de paal en DSS zorgde voor het slotakkoord door de eindstand op 6-9 te bepalen.

Na afloop waren de scouts het erover eens dat deze 1e april niet had gebracht van wat zij er vooraf van hadden gedacht. Hun advies aan de spelers blijf plezier houden en hard trainen.

Opa van Vince