Schoten JO10-1 zet zegereeks voort

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Spaarnwoude JO10-1 op het progamma. Schoten moest het opnieuw stellen zonder de eigen keeper, Max heeft een blessure aan zijn hand opgelopen en staat daardoor enkele weken buitenspel. We hopen allemaal op een spoedig herstel Max.

Quinn (vorige week nog Finn genoemd door de verslaggever, sorry) nam de honneurs waar op het doel en deed dat vol overtuiging, hoewel hij kansloos was op een verre uittrap van zijn collega aan de ander zijde, die door hun spits vakkundig in het doel werd geschoten. Schoten trok zich van de achterstand niets aan en uit een corner probeerde Dylan de bal in één beweging achter de keeper van Spaarnwoude te volleren, helaas ging de fraaie actie net naast de paal.  Ondanks diverse goede reddingen van de Spaarnwoude goalie kon hij niet voorkomen dat Schoten met scherp ging schieten, Tomasso’s schot werd nog gekeerd, maar Dylan zorgde voor de 1-1, Jamie maakte de 2-1. Tomasso na een goede voorzet van Jamie de 3-1. Een corner van Vince betekende via Jamie voor 4-1. Een schot van Vince werd door Jamie tot doelpunt gepromoveerd. Tomasso zorgde voor de rust voor de zesde goal en Spaarnwoude bepaalde de ruststand op 6-2, nadat zij eindelijk de sterke Schoten defensie met Quincy en de fysiek sterke Luc tot capituleren hadden gedwongen.

Na de rust met eerst Vince en het laatste kwart met opnieuw Quin in de goal, bleef Schoten het betere van het spel houden, van achteruit goed gevoed door Luc en Quincy met op het middenveld de onverzettelijke Dylan betekende dat Tomasso nog tweemaal kon scoren.
Spaarnwoude zorgde voor het slotakkoord door ook tweemaal te scoren.

Terugkijkend op deze wedstrijd solide verdedigd, aanvallend gevaarlijk maar jongens als we in sommige gevallen niet gaan schieten uit een onmogelijke hoek maar goed kijken naar een medespeler dan vallen er nog meer doelpunten als rijpe appelen.

Nu weer serieus trainen en plezier maken.

Opa van…..