SCHOTEN JO10-1 TOONT KARAKTER IN FYSIEKE WEDSTRIJD

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

In de thuiswedstrijd tegen Velsen JO10-2 moest Schoten het doen zonder goaltjesdief Jamie(ziek) en de geblesseerde keeper Max. Shane als mini mocht starten tegen de fysiek wat grotere tegenstander. Met Quinn op doel profiteerde Velsen van het gehavende Schoten en halverwege de eerste helft stond er een stand van 0-4 op het scorebord. Schoten liet zich niet onbetuigd maar had vooral pech met schoten van Vince en Tomasso die of net naast gingen of op de paal belanden. Gelukkig kon Schoten een beroep doen op Benley zodat Quinn zijn vertrouwde positie als verdediger in kon nemen en samen met Luc voor meer rust zorgden. Tomasso wist inmiddels het doel van Velsen ook te vinden en zorgde met twee doelpunten dat Schoten weer mee deed, Velsen bracht het verschil weer op drie doelpunten maar een verre trap van Benley betekende een ruststand van 3-5.

Na de limonade scoorde Velsen de 3-6 en Tomasso de 4-6. Schoten had de smaak te pakken en met een meer aanvallende Quincy en bijtertje Dylan op het middenveld werd Velsen terug gedrongen. Voorin werden felle gevechten uitgevochten  Tomasso zorgde voor 5-6 en even later voor de gelijkmaker. Vince was de grote pechvogel want de paal stond opnieuw in de weg. Toch kwam Schoten door het felle aandringen voor het eerst op voorsprong via Dylan die zijn harde werken beloond zag worden. In de slotseconden wist Velsen alsnog de gelijkmaker binnen te schieten.

Toch nog een kritische kanttekening van de verslaggever. Zorg als thuisspelende ploeg voor aangepaste shirts en een tip voor ik denk de scheidsrechter laat de keeper in dit geval van de tegenpartij ook een onderscheidend trainingsjack of trui aantrekken. Dit is zowel voor spelers, toeschouwers als scheidsrechter die overigens prima floot iets gemakkelijker om alles te zien. Tot slot heeft de jeugdcommissie de scheidsrechters die thuis floten in het zonnetje gezet middels een bloemetje in de week van de scheidsrechter, een prima geste.

Opa van Vince