Een voetbalzondag zoals een voetbalzondag hoort te zijn

Heemstede hfc 2

Schoten 2

Assist: Donny Koning
Donny Koning (schot)
Assist: Sjors Pelser
Assist: Sjors Pelser
Assist: Donny Koning

3 maart 2024 11:30

Y. Cevik

Sportpark Heemstede
Sportparklaan 6
2103VT
HEEMSTEDE

Vandaag stond de uitwedstrijd bij Heemstede op het programma, een complex wat niet voor iedereen even makkelijk te vinden was, toch was de groep groot vandaag, 15 man sterk. Of dat komt door het mooie weer, dat we tegen de onderste moesten of dat iedereen er gewoon zin in had laten we in het midden.

Het begin van de wedstrijd maakte duidelijk dat Heemstede hetzelfde als destijds bij Schoten zou spelen, energiek, maar tactisch minder sterk. Voor de wat meer ervaren Schoten spelers liggen er dus kansen deze zondag.

Toch is het na 10 minuten spelen Heemstede dat op voorsprong komt, een hoge bal valt over Branco heen, Kenneth komt snel zijn doel uit, maar de aanvaller van Heemstede is eerder bij de bal, tikt deze langs Kenneth heen en schuift hem in het lege doel, 1-0!

In de 20 minuten hierna ontvangt Donny tweemaal een steekpass van Tom, waardoor hij alleen op de keeper af kan, eenmaal krijgt hij net voor hij wilt schieten nog een duwtje, waardoor zijn schot het doel mist, de andere keer speelt hij de bal net te ver voor zich uit, waardoor de keeper redding kan brengen.

Rond het halfuur spelen komt Schoten dan toch op gelijke hoogte, als een pass van Donny licht getoucheerd wordt door een Heemstede verdediger en hierdoor bij Nick belandt, de keeper komt snel zijn doel uit, maar Nick is als eerste bij de bal en tikt de bal net over de keeper heen en ziet deze binnenkant paal in het doel eindigen, 1-1!

Nog voor de rust komt Schoten op 1-2 als Donny een combinatie aangaat met Sjors, hij snijdt naar binnen en haalt uit met rechts, de bal belandt op de paal, komt terug het veld in, maar eindigt via de keeper toch in het doel, 1-2!

De trouwe supporters Ruud en Nico, waren net op tijd uit de kantine toen Schoten mocht aftrappen voor de tweede helft. De bal belandt bij Kenneth, die een lange bal over de verdediging van Heemstede heen geeft, Quincy is als eerste bij de bal, omspeelt de keeper en schiet zo de 1-3 binnen!

Toch komt Heemstede weer terug in de wedstrijd als Tom op eigen helft balverlies lijdt. Heemstede speelt de bal richting de rechterkant en geeft een voorzet welke eindigt bij de tweede paal, nadat zowel Daniel als Bakker niet bij de bal konden, de spits van Heemstede weet hier wel raadt mee en schiet de bal in de korte hoek achter Kenneth, 2-3!

Rond het uur spelen krijgt Jorrell een grote kans aangeboden als Michel de bal aan de rechterkant van het veld ontvangt, de achterlijn opzoekt en laag voorgeeft richting Jorrell, vanaf een meter of 4 schiet hij de bal echter tegen de onderkant van de lat aan en stuitert deze terug het veld in. Frustrerend voor Jorrell. Echter is hij zo gefrustreerd dat hij dit afreageert op zijn directe tegenstander, een gele kaart volgt. Trainer Ket besluit echter dat dit gedrag niet gepast is en besluit Jorrell aan de kant te houden.

Een kwartier voor tijd wordt de wedstrijd beslist door Schoten, Sjors pikt de bal op rond de middenstip, geeft een steekbal naar voren en Michel heeft een vrije doortocht richting de goal, hij stift niet, maar besluit de bal gewoon langs de keeper te schieten, 2-4!

Niet veel later maakt Michel zijn 2e van de middag als ditmaal Donny een steekbal geeft en Michel de bal hard tegen de touwen schiet, 2-5!

Schoten pakt wederom drie punten en besluit dat heerlijk na te bespreken op het terras van Heemstede, waar het eerste elftal het opneemt tegen BSM. Dat doet je denken aan vroeger…. Dat je na je wedstrijd kon kijken bij het eerste elftal…. De vooruitzichten voor volgend seizoen lijken goed, al gaat het dan op zaterdag gebeuren, maar een eerste elftal bij Schoten zou weer mooi zijn!