KEEPERS SCHOTEN JO10-1 – HILLEGOM JO10-4 UITBLINKERS

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Op deze eerste winterse dag traden Schoten en Hillegom in het strijdperk om er een hartverwarmende wedstrijd van te maken. Na de laatste weken de tegenstanders in de pan gehakt te hebben, was het vandaag geheel andere koek.

Toch wist Tomasso de score te openen en door een fantastische redding van keeper Max werd de gelijkmaker voorkomen. Aan de andere kant, door een combinatie tussen Dylan, Tomasso en Vince waarbij de laatste de bal in de benedenhoek schoot, verrichte de keeper van Hillegom een prima actie waardoor de stand niet wijzigde.

Een combinatie tussen Tomasso en Vince betekende dat Vince de 2-1 op het scorebord liet noteren. Hillegom kwam snel terug nadat Max eerst een prima redding verrichte maar in de rebound alsnog moest buigen. Een zondag schot van een meter of 20 verdween in de kruising en Max was volkomen kansloos, wat tevens de ruststand betekende.

Schoten moest na de rust aan de bak Tomasso liet er geen gras over groeien en boog met 3 doelpunten het wedstrijdbeeld volkomen om. Verdedigend stond Schoten met Quinn, Quincie en Luc nu prima te verdedigen. Vince scoorde de 6-3 nadat de motor van het middenveld Dylan met een zeer fraaie actie drie man van Hillegom in de luren legde en de doelpuntenmaker een niet te missen kans gaf. Een één twee tussen Tomasso en Vince betekende dat Tomasso de voorsprong vergrootte naar 7-3. Ondertussen werden de palen van beide doelen flink getest. Aan Schoten zijde had Jamie geen geluk. Een vrije trap van Hillegom spatte uiteen op de kruising. Het was het startsein voor Hillegom om te proberen weer terug in de wedstrijd te komen. Met 2 doelpunten kropen ze weer dichterbij.

Aan de andere kant vertoonde de keeper van Hillegom zijn klasse door een spervuur van schoten te stoppen van o.a. Jamie en het geluk van de paal.Tomasso bracht het verschil weer op 3 doelpunten, maar de tegenpartij ging de lange bal hanteren en daar hadden de Schoten verdedigers Luc, Quincie en Quinn het behoorlijk lastig mee. Zij konden niet voorkomen dat Hillegom nog tweemaal wist te scoren, maar uiteindelijk bleef Schoten overeind en werd het een zwaar bevochten zege in een heel aantrekkelijke wedstrijd.

Opa van Vince