SCHOTEN JO10-1 STELT KAMPIOENSCHAP IN TWEEDE HELFT VEILIG

2014VS
HAARLEM
tel. 023-5323400

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Geel-Wit JO10-4 op het programma, waarbij Schoten bij winst kampioen kon worden van de tweede periode.

Een grauwe hemel trok om even over twaalven over het veld van Geel-Wit met in de loop van de wedstrijd een ijzig koude regen, maar waar het eerder een probleem voor de toeschouwers was, trokken de artiesten op het veld zich daar niets van aan.

Schoten begon zeer matig aan de wedstrijd en kwam door een misverstand in de verdediging op een 1-0 achterstand. De goed spelende en overal opduikende Dylan zette een combinatie met Vince op en kreeg de bal op een presenteerblaadje terug en dat betekende 1-1. Keeper Max had al een aantal knappe reddingen verricht maar ook hij maakt wel eens een foutje en dat betekende opnieuw een achterstand. Een counter van Geel-Wit doordat de verdedigers Luc en Quinn te aanvallend dachten betekende een 3-1 achterstand. Schoten werd wat sterker en een corner van Tomasso was zo scherp dat een verdediger van Geel-Wit de bal achter zijn eigen doelman schoot.

Na de limonade scoorde Jamie de gelijkmaker uit een corner van Vince. Schoten verdedigede nu ook stukken beter en Quinn bracht op de doellijn redding nadat keeper Max al gepasseerd was. Onder leiding van aanvoerder Luc met behulp van Quincie was het gedaan met de aanvallende aspiraties van Geel-Wit, Schoten gaf het initiatief niet meer uit handen. Tomasso stond op scherp en zorgde voor de 3-4, de 3-5 en uit een corner van Jamie voor 3-6 Geel-Wit plaatste nog éénmaal een counter die in eerste instantie door Max werd gekeerd maar de terugspringende bal verdween daarna alsnog tegen het net. Het slotakkoord was voor Tomasso die de eindstand bepaalde op 4-7 en was het kampioenschap een feit.

Spelers en coach van harte gefeliciteerd met dit resultaat.

Opa van Vince