SCHOTEN JO.10-1 WERKT AAN DOELSALDO

2024BT
HAARLEM
tel. 023-5276449

Onder wisselende weersomstandigheden zon, regen, hagel en veel wind moesten de jongens van Schoten JO10-1 aantreden op het Pim Mulier sportpark tegen de meisjes van DSS M10-7.

Nadat vorige week een monsterzege was behaald, was het afwachten of de doelpuntenmachine goed was afgesteld. Het begin van de wedstrijd ging gelijk op, waarbij opviel dat er bij de tegenpartij enkele zeer handige voetbalsters stonden. DSS nam dan ook de leiding na een verkeerd gespeelde pass dwars door het midden, waarvan gretig werd geprofiteerd. Schoten gaf wat meer gas en een corner van Jamie verdween in één keer in het doel. Nu kwamen de schutters van Schoten los, 1-2 door Vince, een combinatie tussen Vince, Dylan en Tomasso werd door de laatste onberispelijk binnen geschoten, Tomasso zorgde ook voor de 1-4, waarna Jamie met links de 1-5 en met een solo de 1-6 liet noteren. Vince zorgde voor de 1-7, alvorens de goed keepende Max voor de tweede keer de bal uit het net moest halen. Een voorzet van Jamie betekende dat Vince de 2-8 scoorde.

Na de rust zorgde de kleine felle Dylan die letterlijk overal aanwezig was voor de 2-9. Een pegel van Quinn van grote afstand betekende dat opnieuw de dubbele cijfers gehaald werden. De koek was nog lang niet op Tomasso scoorde driemaal achterelkaar waarvan de laatste met het chocoladebeen (links). Vince verzilverde als aanvoerder een penalty feilloos. Jamie deed ook nog een duit in het zakje door de 14e en 15 goal te scoren. Tomasso bepaalde na een goede actie van Vince de eindstand op 2-17. De nog niet genoemde Quinssie speelde verdedigend een goede wedstrijd waarbij zij diverse keren een gevaarlijke uitbraak van DSS voorkwam.

Al met al een sportieve wedstrijd met leuke combinaties en een compliment voor de tegenpartij die zonder te mopperen al dit doelpuntengeweld moesten doorstaan.

Opa van Vince