Werk aan de winkel voor de keeperstrainer

Jong Hercules JO10-2

20 januari 2024 9:00

H.W. Steenbergen

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de eerste wedstrijd in het nieuwe jaar van Schoten JO10-1 thuis op het programma tegen Jong Hercules JO10-2. Onder winterse omstandigheden met een flauw zonnetje begon Schoten direct goed aan de wedstrijd met goed druk zetten waarna Vince de
score opende, Tommaso zorgde voor 2-0 en de 3-0 na een goede combinatie met Vince. Keeper Max kreeg een tegen doelpunt te verwerken na matig uittrappen. Luc met een prachtig diagonaal schot vanaf de zijlijn eindigde in de verste bovenhoek betekende 4-1.
De tegenstander deed iets terug en maakte hun tweede doelpunt. Dylan vergrootte de voorsprong vanaf een meter of 12 met een streep vanaf zijn wreef. Tommaso maakte zijn 3e doelpunt en Jamie zorgde met een scherpe corner door de keeper in eigen doel geslagen voor de ruststand van 7-2. De eerste helft werd er prima gevoetbald met Luc en Quinn als een zeer betrouwbare verdediging, daarbij geassisteerd door Quinssie die met meer zelf vertrouwen gaat voetballen en ook de traptechniek een stuk heeft verbeterd.

Na de rust begon Schoten opnieuw aanvallend alleen had Vince zijn vizier net niet op scherp door over de lat te schieten en daarna nog 1 op 1 met de keeper net naast de verkeerde kant van de paal te mikken. Jong Hercules beet iets meer van zich af en scoorde de 3 en 4e tegengoal, de laatste uit de rebound van door Max goed gestopte penalty. Op het middenveld maakte debutant Maiwand een prima indruk meteen aantal defensief goede ingrepen en door hard te werken. Aanvallend werd dit beloond met zijn eerste doelpunt en de 8e voor Schoten. Met een afstandsschot via de onderkant van de lat scoorde de tegenstander de 5e goal. Uit een scrimmage scoorde uiteindelijk Tommaso de 9e goal en hij zorgde ook voor de 10e en 11e.

Opvallende zaken vandaag een goed keepende Max met matige uittrappen vandaar de kop boven dit stuk, Dylan de motor op het middenveld en een goed debuut van Maiwand. De vooruitgang van het team is duidelijk te zien en nu weer met de volle 100% trainen en plezier maken.

Opa van Vince