AANVOERDER QUINN WIJST JO10-1 DE WEG NAAR GROTE OVERWINNING

1981EG
VELSEN-ZUID
tel. 0255-517170

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen IJmuiden JO10-2 op het programma, vaak een lastige tegenstander voor de Schoten elftallen. Zonder de afwezige Jamie begon Schoten voortvarend aan de wedstrijd, waarbij aanvoerder Quinn direct het goede voorbeeld gaf door al heel snel de 0-1 te scoren. Schoten combineerde met Tommaso en Vince er lustig op los, waaruit via een corner door de overal opduikende en goed spelende Maiwand de 0-2 op het bord kwam. Quinn had de smaak te pakken want hij scoorde zijn tweede en Schotens 3 doelpunt. Tommaso zorgde voor de 0-4 en de 0-5 de laatste was een intikker na een schot van Vince. Verdediger Luc begon aan een solo van achteruit en passeerde 3 man op rij, de goed keepende IJmuiden was alleen een sta in de weg en stopte het schot. Vince schoot daarna op de paal maar wist toch nog in de rebound de 0-6 te scoren. Op het middenveld heerste Quinssie en Maiwand, samen met Luc en Quinn. De voorwaartsen wisten wel raad met de aanvoer vanuit het middenveld, achtereenvolgens Tomasso, Vince met het linkerbeen en opnieuw Tomasso zorgden voor een 0-9 voorsprong. Uit een van de weinige IJmuiden aanvallen ging een schot vanaf de zijkant door de openstaande benen van de overigens goed keepende Max en dat betekende 1-9.

Na de rust toonde Max zijn klasse door een lastig schot keurig over de deklat te tikken, Vince breidde de stand uit naar 1-10 en 1-11 voordat een gekraakt schot van IJmuiden via het lichaam van Maiwand in de uiterste hoek verdween en keeper Max kansloos was. Na een foutje van de IJmuiden keeper zorgde Tommaso voor de 2-12 en even later voor de 2-13. De keeper van IJmuiden liet zich ook niet onbetuigd door met een fraaie actie een schot van Vince te pareren. Het slot akkoord was opnieuw voor Tommaso die de eindstand bepaalde op de dikverdiende 2-14 overwinning.

Opa van Vince.