Schoten E1 toont veerkracht

Assist: Jeen de Geus

E-Pupillen (voorjaar), E1, 2e klasse 19

9 mei 2012 19:15

In de laatste wedstrijd van het seizoen, tegen Alliance ’22 E2, toonde Schoten E2 vooral tegen het einde van de wedstrijd vechtlust en veerkracht. Het was de uitwedstrijd tegen Alliance ’22, maar omdat er geen plek was op het complex van de club uit Haarlem-Zuidwest werd op het hoofdveld van Schoten gespeeld. Alliance ’22 leverde echter de scheidsrechter en dat zouden de Schoten-boys weten ook. Ze moesten vol aan de bak tegen Alliance ’22, dat met toestemming van de scheids het nodige duw- en trekwerk niet schuwde. Schoten E1 had daar lange tijd geen antwoord op. In combinatie met slordig combinatiespel resulteerde dat in een 1-3 ruststand. Het doelpunt voor Schoten werd gemaakt door Mees.

In de tweede helft ging Schoten E1 wat meer de strijd aan. Dat resulteerde vrij snel in een fraai doelpunt van Camiel (2-3). Tegen de verhouding in scoorde Alliance ’22 nog een keer (2-4), maar daarmee was de koek wel zo’n beetje op voor de groenzwarten. Schoten E1 stroopte de mouwen op en ging volle bak. Het resulteerde in een eigen doelpunt (3-4), na een assist van Jeen, waarna Myron al zijn frustratie over het onrecht in het veld in een verwoestend schot stopte (4-4). Vlak voor tijd schoot Mees nog op de lat, maar een overwinning zat er helaas net niet in. Met een gelijkspel konden de trouwe supporters overigens ook wel leven.

Het seizoen zit er hiermee op. Schoten E1 is op een verdienstelijke tweede plaats geëindigd, achter kampioen Bloemendaal waar thuis overigens wel dik van werd gewonnen. De boys van trainer/coach Rob Hillenaar traint door tot de zomervakantie. Daarnaast zitten er nog wat oefenwedstrijden aan te komen en natuurlijk niet te vergeten de barbecue op zondag 3 juni.