Schoten JO15-1 - Alliance 22 C2

Alliance 22 C2

C-Junioren (voorjaar), C1, 2e klasse 17

22 januari 2011

28 gemotiveerde spelers, een redelijke gevulde tribune met vooral Schoten aanhang, temperatuur een graad of 3 boven nul en af en toe een waterig zonnetje, vooral in de tweede helft, dat waren de ingrediënten voor de eerste competitie wedstrijd uit de nieuwe poule!
Scheidsrechter Ed Strobel startte keurig op tijd de wedstrijd waar Tim, Aron, Bram, Nick, Derk, Gino, Lesley, Sven, Colin, Danilo en Robbert in de basis stonden. Jeffrey was minstens zo ziek als zijn vader en lag dus op bed, Robin, Martijn en Remco begonnen op de bank, waarbij Remco gespaard werd vanwege zijn pijnlijke borst.
De eerste helft werd gespeeld vanaf de kantine met de zon nog maar nauwelijks tegen. Leuke combinaties en flinke schoten waren het resultaat van een goed spelend Schoten dat de tegenstander zo veel als mogelijk onder druk zette. Goede aanvallen werden opgevolgd door evenveel gemiste kansen. Zowel Danilo als Aron krijgen door de vele trainingen eindelijk in de gaten dat ze vanaf de buitkant naar binnen draaiend gevaarlijk kunnen zijn als ze schieten van af de rand van de zestien. Gelukkig ging niet alles naast of over, maar voor rust gingen er ook 2 in en werd dus met een gezonde 2-0 voorsprong de kleedkamer opgezocht. Na rust stond het zonnetje bij de aftrap de in de rug en werd het goede spel van de eerste helft weer opgepakt. Het is mooi om te zien hoe iedereen zijn steentje probeert bij te dragen aan een goed resultaat. Soms werd iets te veel risico genomen en kwam de tegenstander goed counterend door, maar door uitstekend elkaars posities over te nemen, leidde dit gelukkig niet tot tegendoelpunten. Wel werden door onze jongens nog twee prima voetballende doelpunten gemaakt. Mijn persoonlijke man of the match was Sven. Zijn uitstekende zowel aanvallende als defensieve acties zorgden enerzijds voor het begin van veel goede aanvallen en zorgden er anderzijds voor dat de angel uit veel aanvallen van Alliance werd gehaald. Meest opmerkelijke moment was de prima "doorloop actie" van Robin waaruit een dreunende goal viel. De eindstand was 4-0 maar Schoten had best doelpunten mogen maken. De eindconclusie is dus dat eenvoudig werd gewonnen van Alliance.