Droomstart Schoten A1

A-Junioren, A1, 3e klasse 02

15 september 2012 14:45

Michel de Vries

Na een maand voorbereiding mochten wij eindelijk onze eerste wedstrijd spelen tegen de A1 van VEW. Zonder Chris en Lorenszo moesten wij het doen aangezien zij afwezig waren, ook startten we zonder Jesse en Mathijs die de reservebank in namen. Om zaterdag 14.45 startte de A1 haar eerste wedstrijd waarin de nieuwe A1 zich moest bewijzen.

Nadat de toss werd gewonnen en Schoten de aftrap mocht nemen, was het gelijk Schoten die de touwtjes in handen nam. De A1 had in de eerste minuten voortdurend de bal en speelde zeer goed voetbal wat leidde tot de snelle 1-0 van Brian Holdorp. Het goede spel werd voortgezet en nog geen drie minuten later schoot Jordy Raaphorst de 2-0 binnen. Helaas werd het spel hierna iets minder, doordat het positioneel door de A1 wat werd afgelegd. Kay, die nadat hij voor lange tijd gestopt was zijn eerste wedstrijd mocht beginnen in de basis, speelde vrij opmerkelijk en kreeg zelfs een zeer grote schotkans. Dit schot werd echter een ongelofelijke afzwaaier, maar fungeerde wel als assist voor Brian Holdorp die zijn tweede van de middag binnen schoot. Helaas moesten na de 3-0 een tegendoelpunt incasseren toen eindelijk één van de zo vele hoge ballen van de tegenpartij zich uitbreidde naar een kans, waarnaar de spits van VEW de 3-1 aantekende. Schoten reageerde hier echter snel op en de nummer 10 van vandaag, Daan van Zanten, schoot de 4-1 binnen. Schoten kreeg echter nog voor de rust nog wel een tegenslag te verwerpen toen een afstandschot van VEW verrassend niet gekeerd kon worden door keeper Serge. Rustand Schoten A1 4-2 VEW A1.

In de tweede helft kwamen Jesse en Mathijs in het veld voor Jelle en Armand. Schoten begon sterk aan de 2e helft en dat werd ook bevestigd, want door een mooie voorzet in de 60e minuut van Jesse wist Mathijs met zijn eerste kop goal ooit de 5-2 binnen te koppen. VEW leek toen al geklopt en kwam niet meer aan voetballen toe. Schoten ging door met doelpunten maken en in de 65e minuut scoorde Jordy de 6-2 d.m.v. een afstandsschot. Barry Vredenberg mocht ook zijn eerste doelpunt van het seizoen meepikken en scoorde de 7-2. Daan van Zanten maakte het laatste doelpunt met het hoofd na een geweldige voorzet van Jesse Mondeel die toch een van de uitblinkers van de 2e helft was. Na een 8-2 voorsprong met nog dik een kwartier speeltijd wist Schoten de voorsprong niet meer uit te breiden. Met veel gemiste kansen moet VEW toch blij zijn met hun minimale uitslag 8-2!

Met vriendelijke sportgroeten,

Colin Lodewijks