VSV C3 - Schoten JO15-1

VSV C3

C-Junioren (voorjaar), C1, 2e klasse 17

5 maart 2011 14:30

Vandaag was de aftrap later dan gebruikelijk voor de C1, het veld van VSV was zoals verwacht niet van de allerhoogste kwaliteit en het was de carnavalszaterdag na AJAX-RKC waar Schoten in de Arena naar had gekeken. Alles bijelkaar niet de beste omstandigheden om tegen een geduchte tegenstander een goede wedstrijd te spelen. In de eerste helft speelde VSV een puike pot  en had Schoten het moeilijk. Op een of andere manier leek de bal niet te doen wat de spelers van Schoten in hun hoofd hadden. De ene verkeerde pass werd gevolgd door de andere. Het leek wel of VSV  balmagneten in de schoenen had, want zij wisten vrijwel ieder duel te winnen en de bal in de ploeg te krijgen. Gelukkig belandde de bal wel tegen maar niet onder de doellat zodat aan het eind van een dramatisch slechte eerste helft gerust werd met een 0-0 stand.
In de rust had Peter de nodige wijzigingen doorgevoerd en de Schotenaren duidelijk gemaakt dat er beter gespeeld moest worden, wilden ze vandaag de overwinning pakken. Direct na het fluitsignaal werd beter gespeeld, ballen kwamen nu wel aan en de combinatie werd niet alleen ingezet maar ook gevonden. Toch was het lang niet zeker of er gescored kon worden, een bal tegen de lat en net naast gaven de burger echter moed. VSV speelde noodgedwongen meer en meer op de counter en liet Schoten tot de rand van de 16 komen, zonder in  grote problemen te komen. Het duurde tot 10 minuten voor tijd tot Schoten het eerste doelpunt wist te maken. VSV zette in de laatste 10 minuten nog alles op alles, maar wist in de zandbak op het middenveld, de bal onvoldoende gevaarlijk in de voorhoede te krijgen. Schoten kon de wedstrijd afsluiten met een nuttige overwinning.
Vandaag werd gestart met Tim, Aron, Nick, Derk, Lesley, Jeffrey, Remco, Robbert, Martijn en Robin. De wisselspelers waren Bram, Gino, Sven en Colin.
Trainer Peter de Ridder, Assistent trainer Dirk-Jan Horn en assistent scheidsrechter Martin Bolwijn (deze keer de hele wedstrijd weer vlaggend) maakten de equipe van Schoten compleet.