Schoten JO15-1 - Overbos C2

C-Junioren (voorjaar), C1, 2e klasse 17

19 maart 2011 13:00

Ed Strobel

Keurig op tijd werd door Ed Strobel gefloten voor de aftrap die van Overbos nadat een deel van de C1 een "sloppie" warming-up had afgewerkt. Was het de zon die onze jongens wat loom maakte, of lag het aan de te leuke training van afgelopen donderdag waarbij heel veel werd gelachen en lol gemaakt?
Schoten had het koppie er niet echt bij aan het begin van de wedstrijd. Peter had voor deze belangrijke wedstrijd Tim, Aron, Derk, Lesley, Jeffrey, Bram, Danilo, Sven,  Colin, Martijn en Robin als starters opgesteld en Gino,Remco, Robbert en Nick namen plaats op de bank. Bij winst thuis en volgende week uit tegen Overbos zou een immers flinke stap richting kampioenschap gemaakt worden! Na een rommelig eerste kwart kreeg Schoten een vrije trap te nemen die na enige discussie door Danilo op een fantastische manier werd ingeschoten 1-0. Toen Aron kort voor rust de 2-0 aantekende leek Schoten op rozen te zitten. De bankzitters werden de tweede helft de wei in gestuurd. Hoewel er nog steeds "hotsenknotsenknuppelvoetbal" werd gespeeld moest Schoten de wedstrijd toch rustig kunnen uitspelen. Na 10 minuten in de tweede helft kreeg Overbos een vrije trap te nemen die precies over Tim heen de goal in vloog, 2-1!. Peter liet Schoten met nog meer druk naar voren spelen, en die tactiek leek te werken. Ik schrijf hier leek want na een slecht genomen uittrap in de blessuretijd en een niet goede verwerking door de Schotenverdediging wist Overbos de bal te veroveren en voor 2-2 te zorgen. Schoten is gewaarschuwd, er volgt nog een reeks zeer lastige wedstrijden en er moet gevoetbald worden zoals tegen CSW het geval was!