ZONDAG 4 november’12....... SCHOTEN–BEVERWIJK 4-1

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

4 november 2012 14:00

Floor, R.

Dit wordt geen echt wedstrijdverslag maar meer een rapportage over een wedstrijd die hopelijk een definitieve kentering gaat brengen in de resultaten van de komende weken en maanden. Het bewijs waartoe het team in staat is werd vandaag, zondag 4 november, volledig geleverd.

Vanaf de aftrap maakten beide teams direct duidelijk met welke intenties men aan de wedstrijd wilde beginnen. BEIDE teams, want Beverwijk kwam zeer gedreven aan de start en in een hoog tempo legden zij met veel beweging de driehoekjes en wisselpassen op de mat. Het kracht van Schoten was dat zij de strijd aangingen met eveneens behoorlijk veldspel, al werd soms net iets te snel de dieptepass gehanteerd met het risico van snel balverlies. Deze kleine slordigheden waren mogelijk deels te verklaren door wat [gedwongen] wijzigingen binnen het team door ziektes. Net zo goed als de “nieuwe” spirit in het team mede werd geïnitieerd door de drie jongelingen Michiel de la Mar, Sjoerd Auwerda en Lennart Stuur. Zij leverden een geweldige bijdrage binnen het team, deze zondag zonder zwakke plekken. Doelman Bart Timmerman speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen, want ondanks dat de achterhoede zich stug weerde tegen de Wijker spitsen moest Bart regelmatig handelend optreden en met de constant vallende regen als extra tegenstander hield hij zich voortreffelijk staande. Maikel was weer die uiterst lastige verdediger die hij kan zijn en debutant Michiel kon uitgroeien tot een van de beste spelers op het veld. Ondertussen voorzagen onze middenvelder de spitsen regelmatig van steekballetjes of ballen op maat in de vrije ruimte. Wat Beverwijk niet lukte, ging Schoten beter af en na een flitsende combinatie wist Rick Prins het net te vinden, 1-0. Beverwijk was kort aangeslagen maar herpakte zich in een wedstrijd die zeer evenwichtig bleef met dreiging aan beide kanten en af en toe hielden vooral de Schotensupporters hun hart vast. De rust halen met 1-0 leek al heel mooi maar daar dachten Randy Wolfsen en Sjoerd Auwerda anders over en smaakte de thee wel heel lekker met een 3-0 ruststand. Beverwijk was veel te goed om aan “freewheelen” te denken. Het zou nooit makkelijk worden deze zondag en veel te snel viel de 3-1. Een stand waar Beverwijk nieuwe moed uit putte en men trok te keer met zakken vol wilskracht maar.... met minder overleg dan voor de rust. Er ontstonden kansen, bijna doelpunten maar de Schotendefensie hield kranig stand en bovendien kregen wij ook de nodige mogelijkheden. Hier deden wij feitelijk te weinig mee door net even de verkeerde beslissing te nemen in het afspelen naar de juiste speler. Uiteindelijk lukte het toch de wedstrijd binnen te voetballen toen een kwartier voortijd opnieuw Rick Prins na een goed lopende aanval het net wist te vinden. Een prachtige uitslag als resultaat van een totale teamprestatie. De drie in de loop van de wedstrijd gewisselde spelers werden slechts gewisseld omdat hun krachten op raakten, wat beslist geen verkeerde rede is.
Nu maar hopen dat we deze lijn gaan vasthouden want a.s. zondag wacht alweer S.V.IJ. een zes punten wedstrijd, win je die ook dan pas tellen de drie punten van vandaag echt. Hoe dit moet is vandaag aangetoond.

Een groot compliment ook aan onze “door dik en dun” en vandaag vooral “in regen en wind” supporters.