Schoten E1 onderuit in bekerduel tegen Stormvogels E1

Stormvogels E1

E-pupillen, E1, Groep 2 32

24 augustus 2013 9:00

Zaterdag 24 augustus 2013. Op het fraaie sportpark van Stormvogels, verstopt in een IJmuidense woonwijk, vond vandaag de eerste echte testcase plaats middels een bekerduel. Deze extra wedstrijdjes worden door veel teams opgevat als oefenpotjes na de eerste trainingsweken, waarna eventuele doorselectie nog plaatsvindt. De E1 speelde jammer genoeg niet op het hoofdveld, maar op het kunstgras. Was ook een mooi veld hoor, maar dat hoofdveld deed je voetbalhart sneller kloppen. Een heerlijk groen fijn geknipt biljartlaken goed te bezien vanaf het terras en tribune. Je hoorde bij wijze van spreken het gras ademen. Mooi.

Het keurcorps van trainer Jan van Marsbergen van vandaag: Wesley, Niels, Ingmar, Wouter, Sam, Damian, Tristan en Tijmen. Aan en op het kunstgras het verzoek aan de ouders en extra (bege)leider(s) om van buiten de omrastering het spel te volgen. Op zich goed beleid, maar op het belendende veld niet toegepast. Een beroep op een tweetal abbb’s zou naar mijn mening zeker slagen. Anders dan de uitslag doet vermoeden was het een gelijk opgaande leuke wedstrijd. De tegenstander was alleen kordater en feller in de omschakeling alsook fysiek wat slimmer. Ze kwamen ook verdiend op voorsprong. Bij een ultieme poging een counter er uit te halen kwam Tijmen, op dat moment de ‘last man standing’ voor keeper Wesley, met zijn hoofd ongelukkig en hard terecht op het kunstgras. Hij schreeuwde het uit. Er was weliswaar geen overtreding begaan, maar bij een hoofdblessure is het wel raadzaam het spel direct stil te leggen. Dat gebeurde niet. De tegenstander ging er vandoor met de bal, had een leeg veld voor zich en scoorde. Aansluitend werd er (af)gefloten, voor een aftrap. Voor het overige floot de scheids zeer goed en in de geest van de sportieve wedstrijd, dat dient ook gezegd te worden. Tristan scoorde fraai de aansluitingstreffer, een kopie van die van vorige week (niet voor niets een bèta kind). Daarna volgde een sterke periode van de tegenstander, die steeds in de omschakeling en met de linies kort op elkaar, een aantal keer mooi en soms fortuinlijk, scoorde. Tristan maakte op aangeven van Wesley nog de 5-2. Wes schoot heel ver uit, waarna Tris een stevig duel moest uitknokken met de laatste man en de bal vervolgens in het dak van het doel kogelde. Er kwamen meer kansen, bijvoorbeeld een fraaie boogbal van Tris en een knal van Damian op de paal. Laatstgenoemde  schoot nog wel hard de 6-3 binnen op aangeven van eerstgenoemde en weer de paal. Niels zorgde voor het slotakkoord door heel fraai de 9-4 binnen te koppen uit een corner van Ingmar.

Leuke pot voetbal, ook voor de ouders in zomerse temperaturen. De tricolores hebben het goed gedaan. Fijn dat het spelletje weer begonnen is en dat de wekker ook op zaterdag gewoon vroeg afgaat.. Tot slot nog even een koffie en een tosti  cijfer: een 6 en een dikke 8.

Zondag wederom  een spectaculaire opening van het seizoen voor de jeugd op het mooie Schoten Sportcomplex, onder begeleiding van Kidscamp deze keer, en het Veteranentoernooi. Maandag weer lekker trainen. Koning voetbal is terug van vakantie!