Spannend bekerduel Schoten E1 tegen Wijk aan Zee E1: 2-2

Wijk aan Zee E1

E-pupillen, E1, Groep 2 32

7 september 2013 11:00

Zaterdag 7 September 2013.

De wedstrijd van vandaag had een wat stroeve start voor de griffier van dienst. Dankzij hulp van teamchef Barry, fotograaf Marcel, TD Jan en de Anwb in samenwerking met Hes kon hij alsnog het verzamelpunt tijdig bereiken. Dit was van belang, niet vanwege de schrijfsels van de griffier, maar wel omdat hij twee spelers bij zich had die node gebruikt moesten worden vanwege twee afzeggingen en een geblesseerde teamgenoot.

De wedstrijd speelde zich af op een mooie grasmat tegen de Duinrand. Twee teams die aan elkaar gewaagd waren en goed voetbal speelden. Op het formulier van de TD stonden de volgende namen: Wesley in het doel. Hij speelde sterk. Had prima reddingen en goede snelle spelhervattingen. Sam vierde zijn verjaardag met energiek spel. Zijn opleidingsplek bij de Dienst Verkeerspolitie is veiliggesteld. Hij liep de longen uit zijn lijf en bestreek met Damian de gehele rechterkant. Laatstgenoemde was steeds dreigend en had een aantal mooie voorzetten. Slangenmens Tijmen kronkelde onvermoeibaar door de linies en verdedigde goed tezamen met Damiën. Deze haalde steeds geroutineerd de angel uit de vijandelijke aanvallen en zorgde voor goede spelvoortzettingen. Ingmar (voor de helft inzetbaar) probeerde de chiropractor van het Stationsplein (prima praktijk overigens) te vergeten en knokte, Sven werkte hard en toonde voetbalintelligentie, Tristan toonde zich een ware jeune capitaine en ging voorop in de strijd met op de juiste momenten rust aan de bal, overzicht en techniek.

Wat een spannende wedstrijd was het. De tegenstander bespeelde de breedte van het veld iets beter en sloot de linies wat meer aan. Toch hielden de tricolores lang de 0-0 vast. Diep in de eerste helft scoorde de tegenstander toch de 1-0. De Schotenaren gingen op jacht naar een treffer, maar was kostte dat een energie. Zouden ze dat volhouden? Ja, dus. Er ontspon zich een mooie symbiose uit de geleverde trainingsarbeid met TD Jan en voetbalpassie (op zondag?). Wesley trapte gericht uit naar Tristan, bal aan het lijntje, buitenkantje rechts naar Tijmen. Die zocht de linkerhoek en :1-1. Een orkaan van geluid van de meegereisde ouders en supporters verzandde in de belendende duinwand. Adrenaline vermengde zich met de zee en ander luchten. Meer, laat die bijnier maar werken. En wie kwam daar aanschrijden toen de orkaan wat geluwd was en de zeemist nog niet opgetrokken?

Old trainers never die. Gelukkig maar. De "oude trainer" René kwam zijn pupillen van de vorige seizoenen een hart onder de riem steken. Het spannende duel ging maar voort. De tweede, derde en vierde adem werd gevonden. Dat was nodig omdat de tegenstander weer had gescoord en er wederom ingehaald moest worden. Voor de ogen van de trainers ontrafelde zich de mooie gelijkmaker. Tristan met twee tegenstanders in de nek gaf een hakbal op maat naar de langs de lijn wegsprintende Sven. Die twee hadden even een heerlijk voetballend contact momentje. Vervolgens koos Tristan positie voor het doel. Sven keek oven omhoog en gaf een mooie voorzet. Tristan knalde de gelijkmaker binnen: 2-2. Samen met Jan hoopte ook ik nog op een stille overwinning, vooral omdat de tegenstander er conditioneel doorheen zat. Zo had Tristan nog een heerlijke solo vanaf links waarbij tegenstanders werden gepasseerd als ware het piketpaaltjes. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ook zij nog een paar dotten van kansen kregen die mede dankzij  Wesley niet werden benut. Een gelijkspel was de terechte uitslag. Na afloop in de kleedkamer volgde nog een lekkere traktatie van Sam.

Helaas bleek deze knalpot geen opmaat voor de veteranen 1 in hun bekerduel later op de dag. Zag ik daar nu weer "de oude trainer"? In de tweede helft werden ze stuk gespeeld, ondanks de zalvende woorden van inspiratie van Manderin (Ironman 3).

Alle verslagen en foto's zijn terug te vinden op de teampagina E1 op deze website.

Volgende week begint de competitie, KHFC thuis, 8.45 uur.