Prima eerste oefenwedstrijd Schoten E1 tegen de D3: 5-1

Schoten D3

17 augustus 2013 9:00

Zaterdag 17 augustus 2013. Na twee weken hard trainen was het vandaag zover. De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. De jonge tricolores, dit seizoen getraind door Jan van Marsbergen, deden het niet onverdienstelijk. De E1, bestaande uit Wesley, Niels, Tijmen, Wouter, Sam, Ingmar, Sven en Tristan, aangevuld met Bram en Joep van de E2, moest het opnemen tegen de oudere clubgenoten van de D3. Er waren voor de ouders best mooie dingen te zien, bijvoorbeeld: een katachtige redding van Wes op een belangrijk moment, heerlijke corrigerende acties van Niels, slimme passes op het middenveld van Tijmen en Wouter, een fijn afstandsschot van Ingmar, een knal op de paal van Sam, de scorende Sven (op wel heel mooie schoenen), een achterwaartse duik van Tristan in een ultieme poging op het doel te koppen en het spelplezier van de E2-ers.

Het eerste kwart van de wedstrijd acteerde de E1 naar behoren. Goed combinatiespel, afgewisseld met aardige individuele (functionele) acties. De tegenstander kwam er sporadisch met counters uit, welke door de sterk spelende Niels werden geneutraliseerd. De 1-0 kwam van de voeten van Ingmar. Een heerlijk hard schot op aangeven van Sam. Sven haalde de trekker over voor de 2-0. Daarna bepaalde Tristan met een parabool schot (Gaat ie erin, of toch niet? Jawel, rechterkruising.) de ruststand op 3-0. De keeper kon er alleen naar kijken. Dat deed Wesley bij het invallen van de rust niet. Hij voorkwam met een fraaie duik naar de rechterbovenhoek een aansluitingstreffer van de D3.

De tweede helft was qua voetbal wat minder. Er was te zien dat spelers last van de warmte kregen en conditioneel was het ook niet meer zo goed. De ruimtes werden groter en de gaten niet meer dichtgelopen. Willen de heertjes een beetje gaan meedoen in de klasse waar ze naar toe zijn geStuurd, dan moeten ze niet alleen afhankelijk zijn van Niels Rekik achterin en het scorend vermogen van Tris en Sven, er zal vooruit verdedigd moeten worden. Op de helft van de tegenstander, het gehele team kort op de bal. Hierdoor wordt het speelveld klein gehouden. Fel duellen aangaan. De bal heroveren. Fysiek kunnen ze dat periodes ook best aan, dat zag je vandaag ook. Het zou alleen de hele wedstrijd moeten. Voetballen in de kleine ruimte kunnen ze namelijk wel de tricolores. Combinerend of met speekpasses kunnen  dan de spitsen in stelling worden gebracht. Op die manier kwam ook de 4-0 tot stand. De bal werd vanaf de flank naar het midden gespeeld. Tristan (Janssen) gaf een heerlijke steekbal  tussen vier spelers door naar de al weg sprintende Sven (Leerdam). Na eerder fraai te zijn gestuit door Anthony, zocht hij nu de rechterbenedenhoek op en scoorde beheerst. Hij maakte ook op aangeven van Wouter zijn (valse) hattrick compleet: 5-0. Vlak voor tijd maakte de D3 nog een eretreffer. Eindstand: 5-1.

Maandag (en voor een paar spelers op zondag bij de voetbalschool) weer aan het werk met trainer. Jan  heeft de laddertjes voor de interval-training al klaargelegd. J