Zandvoort E1 - Schoten JO11-1

Zandvoort E1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

28 september 2013 8:45

Zaterdag, 28 september 2013.

Half acht verzamelen voor een uitwedstrijd tegen Zandvoort E1 bleek niet alleen voor de begeleidende ouders erg vroeg te zijn. De tricolores stonden helaas ook nog in de slaapstand en hielden het snoozen gedurende de hele wedstrijd vol. De tegenstander was feller en bereid collectief arbeid te leveren. Bij de E1 was dat zeker niet geval. Tegen de verhouding in kwam de E1 nog wel op voorsprong. Op aangeven van Tristan scoorde Sven de 0-1. De 1-1 hing echter steeds in de lucht. Het duurde lang voordat Wesley capituleerde, maar uiteindelijk viel de gelijkmaker, gevolgd door de 2-1. Toen twee open kansen niet werden benut, scoorde de tegenstander in de slotfase ook nog de 3-1. Om de oud trainer aan te halen: ‘SLECHT’. Gelukkig maakte de prima koffie en dito tosti’s, genuttigd na afloop op het fraai in de duinen gelegen rustieke complex, nog iets goed.

Zondag, 29 september 2013.

Deze keer met de duinrand van IJmuiden op de achtergrond mocht de E1 de voorwedstrijd spelen bij SVIJ 1 - Schoten1 tegen de E1 van SVIJ. Dat vonden de gasten wel erg leuk om een keer mee te maken. De ouders en andere meegereisde vrienden en familie ook, trouwens. De E1 bestaande uit: Wesley, Sam, Damian, Ingmar, Wouter, Sven en Tristan werd vanwege een paar afzeggingen aangevuld met een gastspelers: Damien en Nathan & Danny uit de E2. Er waren immers minimaal 9 spelers nodig omdat er werd gespeeld op een ‘E-top’veld. Van 16-meter lijn naar 16-meter lijn, een mooie overgangsvorm richting de D. Meer ruimte op het veld, meer voetbal. Het bleek een heel aardig potje tussen twee teams die aan elkaar gewaagd waren onder leiding van een prima jeugdscheidsrechter. Correct en in de geest van de wedstrijd gefloten. Alle doelpunten vielen in hetzelfde doel. Schoten E1 scoorde in de eerste helft met de straffe wind in de rug twee keer. Sam maakte op aangeven van Tristan de 0-1, Sven de 0-2. De tweede helft wisselde Zephyros zijn geel/zwarte shirt in voor een wit/rode. Met de wind in de rug scoorde ook SVIJ twee keer. Er deden zich nog wel kansen voor op meer voor beide teams. Wes stond gelukkig steeds goed in de weg en de E1 wist een paar kansen ook niet te benutten. De tricolores herstelden zich redelijk van de dag daarvoor en de E2-ers speelden goed mee. Mooi te zien hoe zij dan worden opgenomen in de E1. Na afloop werden er natuurlijk strafschoppen genomen. Aansluitend mochten de spelertjes gezamenlijk het veld oplopen met de vlaggenschepen van SVIJ en Schoten. Na een uitgebreide fotoshoot mochten de spelertjes in de kantine genieten van een patatje en limonade. Daarna snel douchen natuurlijk om de hoofdwedstrijd te kunnen zien (en daarna Telstar…). Wat een prima initiatief is dit. Een ervaring voor de kleine gasten om mee te maken en ook voor de aanloop naar en betrokkenheid bij de clubs natuurlijk. SVIJ: zeer bedankt voor de gastvrijheid!