Schoten E1 toont veerkracht in uitwedstrijd tegen Bloemendaal: 3-5

Bloemendaal E4

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

12 oktober 2013 9:30

Zaterdag, 12 oktober 2013.

De drager van de rode lantaarn stond vandaag op het menu van de E1. De tegenstander had echter de lantaarn niet meegesjouwd de Bergweg op richting de grazige steppe op het fraai gelegen complex. Dat dit team onderaan de tweede klasse bungelt was met name de eerste helft niet te merken. Fysiek sterk en gepassioneerd drongen ze de tricolores in de verdediging. Daar werd Niels de eerste twintig minuten vanwege een Haarlems academisch kwartiertje node gemist. De witte tornado kwam al snel op een 2-0 voorsprong. Gelet op de veldverhouding van dat moment was dat ook verdient. Nadat Niels zijn disciplinaire straf had uitgestaan, mocht hij alsnog de wei in. De vertrouwde as was even terug in het team en er kwam dynamiek in het spel. De nummers 1, 2, 10 en 9 zijn als fundament van een elftal toch altijd heel belangrijk. Niels scoorde de verlossende aansluitingstreffer: 1-2.

Vlak na rust scoorde de tegenstander echter de 3-1. Begeleiders van de tegenstander, deze wedstrijd met een korte ei, werden omklemd met de euforische gedachte van een grote eerste overwinning. Er werd geroepen om een 10-klapper. Gelukkig voor iedereen met een geel-zwart hart brachten de kleine Schotenaren 24 jaar na dato een eigen kleine Wende tot stand. Geen massademonstraties van de begeleidende ouders, maar wel werden de heertjes gedragen door de aanmoedigingen van de cheerleaders op leeftijd uit Haarlem-Noord en de gedegen coaching van trainer Jan. Het sorteerde effect. Het geloof in eigen kunnen kwam langzaam terug, er werd redelijk gecombineerd en met druk op de bal naar voren gespeeld. Kansen regen zich aaneen. Ondanks goed weerwerk van de keeper was de kanteling niet meer tegen te houden. Sven schoot de 3-2 binnen. Niels scoorde met een mooie kopbal de 3-3 tegen de touwen. Hij maakte zijn valse hattrick compleet door ook de 3-4 te maken. Tristan bepaalde met een heerlijke cross geschoten trap in de verre hoek de eindstand op 3-5.

S’-avonds wachtte de heren een heerlijke Zuid-Afrikaanse BBQ zonder reeboksteak, maar met heerlijke burgers, speklappen en saté bij huize de Vries. Teamvorming in optima. Een mooie aanzet richting de herfstvakantie en een vrije zaterdag.